52 گلزار شهدای شهرستان دماوند عطرافشانی و گلباران شد



به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی جمعی از مسئولان شهرستان دماوند، فرماندهان و بسیجیان به همراه خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: همه ملت ایران مدیون امام (ره) و شهدا هستند و باید یاد آنان را همیشه در میان مردم مخصوصا قشر جوان زنده نگه داریم و به دشمنان اعلام کنیم که دست از استقامت برنخواهیم داشت.
وی ادامه داد: تا روزی که استکبار و صهیونیسم وجود دارد، ملت ایران بر آرمان های خود مستدام و پایدار است و وصیت همه شهدا این بود که ما باید پیرو ولایت فقیه، قرآن و اسلام باشیم و انشالله نسل سوم و چهارم ادامه دهنده راه نسل اول و دوم باشند.
همچنین حسین عبدالله اشرفی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در خصوص برگزاری این مراسم بیان کرد: شهرستان دماوند 52 گلزار شهدا دارد و امروز غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا هم در بخش رودهن و هم در شهر دماوند، کیلان و آبسرد انجام شد.
وی افزود : با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و شهرداری، شورای شهر و دهیاری ها غبار روبی و عطرافشانی 52 گلزار شهدا در سراسر شهرستان توسط نهادهای مذکور صورت گرفت.
شهرستان دماوند 700 شهید، 58 آزاده، 340 جانباز بالای 25 درصد و 440 جانباز زیر 25 و 9شهید دوران انقلاب اسلامی دارد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539



انتهای پیام /*