اطفای بموقع آتش سوزی در بازار چرم تبریز



به گزارش ایرنا، آتش پاد طالب نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود ساعت 9:38 صبح امروز با گزارش شهروندان به سازمان آتش نشانی و اعلام مشاهده دود از داخل بازار چرم، بلافاصله گروه حریق ایستگاه شماره یک به محل حادثه شتافت و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردد.
وی اظهار کرد: ماموران آتش نشانی بلافاصله با ایجاد هماهنگی و استفاده از دستگاه های تنفسی به داخل ساختمان نفوذ و به کاوش کانون حریق پرداختند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز با اشاره به اینکه داخل بازار چرم مملو از دود بوده و شعله نیز قابل مشاهده نبود، یادآوری کرد: آتش نشانان با تجربه، عملیات سریع جستجو و کاوش کانون اصلی حریق در بازار چرم را پیش گرفته و پس از جستجوی دقیق محل بازار متوجه دود غلیظ از طبقه منفی 2 شدند و با ادامه روند جستجو به کانون حریق که یک باب انباری کفش بود، دسترسی پیدا کردند.
طالب نژاد ادامه داد: آتش نشانان پس از دسترسی به کانون اصلی حریق و برش درب ورودی به داخل انباری نفوذ و شاهد شعله های شدید حریق شدند که عملیات سریع و ویژه ای را در پیش گرفتند، چرا که لحظه ای تعلل ممکن بود به فاجعه ای بزرگ منجر شود.
وی گفت: آتش نشانان در این عملیات ویژه و سریع، آتش سوزی را در لحظاتی کوتاه مهار و از گسترش و سرایت آتش به سایر انباری ها و مغازه های موجود پیشگیری کردند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز اظهار کرد: آتش نشانان با بیش از حدود 3 ساعت تلاش و کوشش آتش سوزی را به طور کامل مهار و پس از عملیات لکه گیری اقدام به تخلیه دود از محل کرده و به عملیات خاتمه دادند.
طالب نژاد افزود: در عملیات اطفاء حریق این حادثه صدمات جانی وجود نداشت.
آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز مهمترین قطب چرم و کفش ایران اسلامی محسوب می شود و کفش های تولیدی این کهن کلان شهر از زمان های قدیم تا به امروز از شهرت خاصی در بازار داخلی و خارجی برخوردار است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518



انتهای پیام /*