مجتمع امدادی اداری جمعیت هلال احمر استان مرکزی بهره برداری شد



به گزارش ایرنا،نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: جمعیت هلال احمر سرمایه مردمی بزرگی است که در بروز حوادث و بلایای طبیعی به خوبی آلام آسیب دیدگان را تسکین می دهد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: توانمندی و ارزش جمعیت هلال احمر در کارنامه این نهاد مردمی درخشان است و برای مثال تنها در زلزله غرب کشور با روحیه بالا و در کوتاهترین زمان اقلام به کمک رسانی به افراد آسیب دیده و انتقال کمک های مردمی به این مناطق کرد.
وی گفت: تقویت بنیه تخصصی امداد رسانی و بهبود مدیریت توزیع اقلام در جمعیت هلال احمر سرمایه اساسی محسوب می شود و با توجه به اینکه هلال احمر استان مرکزی به عنوان معین استان تهران در بروز حوادث احتمالی تعریف شده باید سطح و کیفیت آمادگی ها بالا باشد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: آمادگی کامل در حین بحران کلید مهار آشفتگی است و سهولت در کمک رسانی را رقم می زند.
آیت الله دری نجف آبادی، با قدردانی از جمعیت هلال احمر در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت: با اقدام به موقع تلفات این زلزله کاهش یافت درغیر این صورت تعداد قربانیان تا 2هزار نفر قابل پیش بینی بود.
وی افزود: ارائه خدمات جمعیت هلال احمر در مقایسه با 50 سال گذشته قابل مقایسه نیست و این مهم بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: ایران در خط بلایای طبیعی قرار دارد و آمادگی نیروهای امدادی برای کاهش آسیب ضروری است.
سیدعلی آقازاده افزود: جمعیت هلال احمر قوی و چابک و کارآمد شده است و ماموریت هایش را با سرعت و کیفیت بالا انجام داده و با حضور به موقع در بین افراد آسیب دیده موجب آرامش می شود.
وی اظهار کرد: خدمات مطلوب جمعیت هلال احمر در حالی ارائه می شود که حلقه امکانات و تجهیزات تخصصی در این جمعیت در حدانتظار نیست و باید پشتیبانی امکانات تقویت شود.
استاندار مرکزی گفت: جمعیت هلال احمر با استفاده از نیروهای جوان توانسته کاستی ها را جبران کند اما تقویت بنیه مدیریت بحران سرمایه استان است که با جدیت به آن پرداخته می شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیزدر این آیین گفت: حضور مردم در کمک به زلزله زدگان غرب کشور ارزشمند بود به طوری که نیروهای امدادی در ارایه خدمات از مردم عقب ماندند و نیاز است که این سررمایه روز به روز تقویت شود.
محمود محمدی نسب افزود: حجم کمک های مردمی و اقلامی که به منطقه ارسال شد نشان دهنده همکاری و مشارکت آحاد مردم به هموطنان بود.
وی اظهار کرد: در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور حماسه ای خلق شد که مردم نقش آفرین اصلی آن بودند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: همه اقوام ایرانی در کنار هم به مردم آسیب دیده کرمانشاه کمک کردند در حالی که برخی توان مالی مناسبی نداشتند.
محمدی نسب افزود: جمعیت هلال احمر به یمن همکاری گروه های داوطلب موفقیت های مختلف را کسب کرده است.
وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در منابع انسانی غنی است اما در تامین لوازم و تجهیزات تخصصی نیازبه توسعه و حمایت دارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان مرکزی به دلیل قرارگرفتن در مسیر گسل تلخاب و همچنین واقع شدن در محل عبور 17 استان با تردد های سنگین ،نیازمند تقویت امکانات امدادی است.
مجتمع امدادی اداری جمعیت هلال احمر استان مرکزی با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به وسعت هفت هزار و 100 متر مربع با 2 و هزار و 400 مترمربع زیربنا ساخته شده است که ظرفیت 22 قلم کالای امدادی را دارد.
14 هزار داوطلب، امدادگر و جوانان فعال در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت می کنند.
در آیین بهره برداری از این مجتمع امدادی و اداری هلال احمر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دبیرکل جمعیت هلال احمرکش.ر ، استاندار مرکزی و نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهند:مژگان حیدری



انتهای پیام /*