فرمانده انتظامی: آذربایجان غربی کمربند امنیتی کشور است



به گزارش ایرنا سردار ناصر اصلانی روز شنبه در آئین افتتاح ساختمان راهنمایی و رانندگی مهاباد با بیان اینکه ضریب امنیت منطقه با وجود حساسیت و موقعیت آذربایجان غربی بالاست، اظهار کرد: امنیت نسبی خوبی در آذربایجان غربی حاصل شده که با مشارکت مردمی و همکاری آنان با پلیس محقق شده است.
سردار اصلانی با تاکید بر اینکه نظم اجتماعی بدون مشارکت مردم تحقق نمی یابد، اظهار کرد: امسال مردم این استان هشت هزار تماس با پلیس 110 برقرار کرده اند که نشان از ارتباط و همکاری نزدیک آنان با نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب متکی به خداست و مردم با دستان خالی و با شعار الله اکبر در خیابان ها، حکومت سراسر مسلح طاغوت را سرنگون کردند.
سردار اصلانی ادامه داد: دشمنان نظام به دنبال انشقاق مردم از انقلاب هستند اما وحدت بین مردم و مسئولان نظام به عنوان یکی از ویژگی های اصلی انقلاب، آنان را نا امید می کند.
وی با بیان اینکه دشمن در همه عرصه ها به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: فشار اقتصادی بر کشور ما آخرین اقدام دشمنان است که با همت مسئولان و رهبری خنثی می شود.
سردار اصلانی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه جدی با مواد مخدر، گفت: ایران اسلامی حتی راضی به معتاد شدن یک جوان اروپایی هم نیست و بر این اساس برای مبارزه با آن هزینه مالی و جانی می دهد.
وی ادامه داد: استکبار جهانی در مقابل با تحریم ایران حتی راضی نیست که یک دستگاه ساده ‘ ایکس ری'(دستگاه بازرسی) در مبادی ورودی داشته باشیم تا مواد مخدر را کشف و با آن مبارزه کنیم.
سردار اصلانی همچنین در ادامه با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: در روز 22 بهمن تمام کشور به ویژه آذربایجان غربی با مشارکت در راهپیمایی بار دیگر حمایت خود را از رهبری و نظام اعلام می کنند.
سردار اصلانی همچنین در خصوص صدور کارت پایه یک رانندگی در مهاباد، گفت: گواهینامه رانندگی پایه 2 و سه در این شهرستان صادر می شود و بر اساس عنایت فرمانده راهنمایی و رانندگی کشور کمیسیونی برای پیگیری صدور گواهینامه پایه یک نیز تشکیل شده است.
امام جمعه مهاباد نیز با بیان اینکه این شهرستان با هوشیاری نیروی های نظامی و انتظامی از امنیت بالایی برخوردار است، افزود: دشمنان انقلاب تلاش می کردند تا مهاباد را دست آویز اهداف خود قرار دهند اما تاکنون هرگز موفق نبودند.
ماموستا ملا قادر سهرابی ادامه داد: با تمام مشکلات و چالش های ایجاد شده توسط استکبار جهانی، مردم مهاباد همواره پیشتاز مقابله با آنان هستند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز گفت: معیار نیروی انتظامی رضایت مردم بوده و خوشبختانه در مهاباد برخورد نیروی انتظامی با شهروندان مطلوب است.
ایرج شجاعی اظهار کرد: پلیس ماموریت های متعدد و مستمر دارد اما همواره در کنار مردم حرکت می کند و با وجود مشکلات، امنیت مناسبی را در آذربایجان غربی و مهاباد ایجاد کرده است.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن، گفت: راهپیمایی امسال متفاوت تر از سال های گذشته است چون دشمنان انقلاب به دنبال انشقاق مردم با انقلاب هستند اما حضور گسترده مردم در این راهپیمایی موجب ناامیدی آنان خواهد شد.
فرمانده انتظامی مهاباد نیز با اشاره به عملکرد امسال پلیس این شهرستان گفت: امسال سرقت در این شهرستان هشت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و 95 درصد اموال سرقتی کشف شده است.
سرهنگ رضا ظهیریان افزود: در این مدت کشف انواع مواد مخدر 1.95 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی همچنین اظهار کرد: امسال با تلاش ماموران راهنمایی و رانندگی و همکاری مردم، متوفیان تصادف های رانندگی نیز 29 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا ساختمان راهنمایی و رانندگی شهرستان مهاباد با 20 هزار مترمربع مساحت و11 میلیارد ریال هزینه در مدت زمان یکسال ساخته شده است؛ مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی



انتهای پیام /*