10 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد لاهیجان واگذار شد



به گزارش خبرنگار ایرنا طی مراسمی در فرمانداری لاهیجان کلید 10 واحد ساخته شده برای مددجویان کمیته امداد شهرستان لاهیجان با حضور جمعی از مسئولان و فرماندار این شهرستان به 10خانواده بی مسکن تحت پوشش اهدا شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لاهیجان در این مراسم گفت: هر یک از این واحدها بطور متوسط 50متر مربع زیربنا دارند که برای هرکدام حدود 250میلیون ریال هزینه شده که یکصد و 80میلیون ریال آن بصورت بلاعوض می باشد و در مجموع برای ساخت این واحدها با 500مترمربع زیربنا، دو میلیارد و 500میلیون ریال پرداخت شده است.
بختیار بازگیر افزود: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال به منظور توانمندسازی خانواده های تحت پوشش 84 واحد مسکونی با زیربنای چهار هزار و 200 مترمربع و با 21میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان فاقد مسکن این کمیته احداث و تحویل شده است.
وی با اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال 121مورد هم واحدهای مسکونی مددجویان مرمت و تعمیر شده، گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون برای 494 نفر افراد تحت پوشش این کمیته اشتغال ایجاد شده که برای این میزان اشتغال مددجویان 74میلیارد و 500میلیون ریال هزینه در بر داشته و بالغ بر هفت میلیارد ریال نیز صرف آموزش دوره های فنی و حرفه ای 641نفر از فرزندان خانوارهای تحت پوشش شده است.
وی تصریح کرد: 12 میلیارد ریال هم هزینه های درمانی 700 نفر از افراد تحت پوشش در این مدت پرداخت شده و برای 243نفر هم به مبلغ 48 میلیارد و 400میلیون ریال در این مدت جهیزیه تهیه شده است .
به گفته بازگیر ، برای هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این کمیته در این مدت یک میلیارد و 820 میلیون ریال و مبلغ 300میلیون ریال هم برای مشاوره 45خانوار هزینه پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد لاهیجان پرداخت پنج میلیارد ریال وام کارگشایی از سوی این کمیته برای معیشت زندگی خانواده های تحت پوشش را در این مدت از جمله اقدامات این کمیته در این مدت در این شهرستان ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: 20میلیارد ریال خارج از اعتبارات سالانه از سوی دولت به کمیته امداد شهرستان لاهیجان اختصاص یافت که از این مبلغ 10 میلیارد ریال برای اقساط معوقه مسکن مددجویان پرداخت و تمام قسط های آنها هم تسویه شد و از این مبلغ برای فرزندان تحت پوشش نیز جهیزیه ای به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال هم تهیه شده است.
سرپرست فرمانداری لاهیجان نیز در این مراسم اظهارداشت : سه برابر کردن مستمری و امکانات مددجویان از سوی دولت تدبیر و امید نشان از توجه دولت به خانواده بزرگ کمیته امداد است که این پرداخت، می تواند به اشتغال و خودکفایی این عزیزان کمک می کند.
امیر جانبازی افزود: اولویت اول در لاهیجان ایجاد اشتغال است و تمام کارها باید در این شهرستان محور ایجاد اشتغال قرار گیرد.
وث ادامه داد: هشت هزار و 800خانوار شامل 14هزار نفر در شهرستان لاهیجان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که 10درصد آنها فاقد مسکن و یا بد مسکن هستند.
وی اظهار داشت: طی یک سال اخیر ساخت 100 واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن در برنامه این کمیته قرار داشت که برخی از این واحدها ساخته و تحویل شده و بعضی نیز درحال ساخت می باشند.
شهرستان لاهیجان با نزدیک به 168هزار نفر جمعیت در 40کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
6029/2007



انتهای پیام /*