جشنی به وسعت ایران/ ورود انقلاب به چهلمین سال حیات



به گزارش خبرنگار ایرنا، با دمیدن آفتاب بیست و دومین روز از بهمن ماه 1396، چهره کرمانشاه تغییر کرد و مردم حال و هوای دیگری پیدا کرده بودند، مردمی که در سی و نهمین جشن تولد انقلابشان برای خلق حماسه ای دیگر لحظه شماری می کردند.
در همان ابتدای صبح، می شد دسته های مختلف مردمی را دید که به سمت مسیرهای مشخصی در حال حرکت بوده و شور و شوق و امید از چهره هایشان موج می زد.
مردم کرمانشاه 22 بهمن امسال را روز تجدید بیعت با امام (ره)، رهبر و انقلاب قرار دادند و لبیک گویان به فرمایش های رهبری، جهانی را خیره و نظاره گر خود ساختند.
مردمی که در صحنه بودنشان برای دفاع از آرمان های اسلام، انقلاب، امام و رهبرشان در تاریخ زبانزد خاص و عام بوده، این بار نیز با گام هایی محکم و استوار و دلی لبریز از عشق و علاقه به نظام و انقلاب به میدان آمده تا برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار خود ورق بزنند.
هرچه به ساعت 9:30 دقیقه صبح نزدیک می شدیم خیابان ها و مسیرهای منتهی به راهپیمایی شلوغ تر می شد و جمعیتی عظیم در حال حرکت به سمت مسجد جامع مقصد راهپیمایان بودند تا در جشن انقلاب سهیم باشند.
اوج جمعیت را می شد در میدان آزادی رو به مسجد جامع مشاهده کرد، جایی که مردم از هر گروه و دسته ای خود را به این مکان رسانده بودند و با در دست داشتن تصاویر و عکس هایی از امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و پرچم های جمهوری اسلامی ایران، سرود پیروزی سر می دادند.
همچنین پلاکارد نوشته هایی نیز با مضامین ‘ لبیک یا خامنه ای ‘ ، ‘ سلام بر جمهوری اسلامی ‘ ، ‘ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ‘ در دست راهپیمایان مشاهده می شد.
اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی و حمل پرچم جمهوری اسلامی توسط مردم از دیگر برنامه های جالب توجه مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه بود که حال و هوای خاصی به این مراسم داده بود.
حضور جامعه ورزشی کرمانشاه با لباس های ورزشی وعشایر با لباس ها و کلاه های محلی نیز از دیگر نکات جالب توجه راهپیمایی امروز بود که زینت خاصی به مراسم بخشیده بود.
در طول برگزاری مراسم بالگردهای جمعیت هلال احمر و هوانیروز کرمانشاه نیز با پرواز بر فراز آسمان کرمانشاه، مسیرهای راهپیمایی را گلباران کردند.
برپایی غرفه های متعدد در مسیر راهپیمایی، ایستگاه های صلواتی، درمانگاه های سیار، توزیع پرچم و پلاکارد و … از دیگر حاشیه های راهپیمایی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه بود
حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، آیت الله علما امام جمعه و بازوند استاندار کرمانشاه، رنجبر فرماندار، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مدیران و مسئولان استانی نیز همپا با سایر مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه شرکت کردند.
امروز همه با یکدیگر مهربان بودند، نه کسی از شلوغی گلایه ای داشت و نه کسی عجله ای برای بازگشت، امروز چهار راه بسیج تبدیل به قلب تپنده کرمانشاه شد و هرچه هم جمعیت رو به فزونی می رفت امیدها در دل بیشتر زنده می شد.
در روز پیروزی انقلاب، حتی آنان که توان برخواستن هم نداشتند، نشسته بر روی ویلچر در این جشن بزرگ شرکت کردند تا آن ها نیز سهمی از شادمانی برده باشند.
آری؛ در 22 بهمن امسال کرمانشاه، شور و شعور باز هم در هم آمیخت و مردم وفادار و انقلابی دیار زاگرس نشینان، بار دیگر با مشت های گره کرده خود و فریادهایی که بر سر استکبار جهانی فرود آوردند، علاوه بر آنکه موجب استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بیش از پیش فراهم آوردند، دشمنان را نیز ناامیدتر از قبل کردند.
امروز، نه کرمانشاه بلکه تمامی این سرزمین اسلامی، میثاق نامه ولایت را با حضور حماسی خود امضا کردند و درسی فراموش ناشدنی به دشمنان و پاسخی دندان شکن به یاوه گویی های آنان دادند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی



انتهای پیام /*