راهپیمایان از لزوم حفظ انقلاب گفتند



مردم انقلابی ایران اسلامی از پیر تا جوان و کودک دوشادوش یکدیگر در میدان بودند تا با حضور خود و اعلام حمایت از نظام و انقلاب اسلامی، نشان دهند که با وجود همه ناملایمات و بدخواهی دشمنان، راه روشن خود را ادامه می دهند.
مشاهدات خبرنگاران ایرنا از این رویداد مردمی حاکی از آن است که طیف های مختلف مردمی اعم از دانش آموزان و دانشجویان، کارگران، پیشه وران و کارمندان در این همایش ملی میلیونی حضور داشتند و بسیاری خانواده و فرزندانشان را با خود همراه کرده بودند.
یکی از جانبازان دوران جنگ تحمیلی که روی ویلچر نشسته بود، درباره دلایل حضورش در جشن انقلاب اظهار داشت: امروز می خواهیم به همه ثابت کنیم همیشه پشتیبان ولایت و انقلاب اسلامی هستیم.
وی حضور جوانان و مردم را پرشورتر از سال های گذشته دانست و تاکید کرد: ما انقلاب و مملکت خود را دوست داریم؛ برای حفظ این کشور و نظام خون ها داده ایم، بنابراین مردم نباید با تحریکات کشورهای استکباری خدشه ای به نظام وارد کنند.
«سهیلا محمدی» خانه دار که با فرزندان دوقلویش در راهپیمایی امسال شرکت کرده است، می گوید: امروز فرزندان 8 ساله خود را به راهپیمایی آورده ام تا از نزدیک حضور میلیونی مردم را ببینند و با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا شوند.
پیرزنی که به همراه نوه های خود در جمع راهپیمایان حضور یافته بود، به ایرنا گفت: از مسئولان و مردم حفظ آرمان های امام خمینی (ره) و انتقال آن به نسل های آینده را انتظار داریم تا دشمنان دست از این مرز و بوم بردارند.
«سینا جعفرپور» پسر 10 ساله ای که برای نخستین بار به همراه پدر و مادرش در میدان آزادی حضور یافته است، می گوید: پدربزرگ من از کسانی است که در تظاهرات قبل از انقلاب حضور فعال داشت و من هم می خواهم مانند او برای حفظ کشور بکوشم.
حضور جوانان در طیف ها و پوشش های ظاهری مختلف نیز قابل تامل است؛ بسیاری از به اصطلاح «دهه هشتادی» ها در حالی که پرچم ایران به دست داشتند و با رنگ صورت های خود را نیز مزین به پرچم سه رنگ ایران کرده بودند، به خیل جمعیت حاضر در میدان آزادی پیوستند.
آنان در گفت و گو با ایرنا تاکید داشتند که خواهان پیشرفت کشور و قرار گرفتن آن در زمره کشورهای توسعه یافته هستند و آن را برای حفظ انقلاب ضروری می دانند.
«فاطمه شاهرخ» دانشجوی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه فرصت های فراوانی برای توسعه اقتصادی ایران بویژه در حوزه فناوری ارتباطات وجود دارد، اظهار داشت: بی نیازی از کشورهای دیگر تنها با اتکا به دانش جوانان و اعتماد به آنها میسر است.
وی افزود: اگر مسئولان بتوانند با برنامه ریزی مناسب، برای قشر تحصیلکرده دانشگاهی فرصت شغلی فراهم کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور حل می شود.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در آیین امروز، کارگر یک کارگاه کفشدوزی در حوالی بازار تهران بود که اعتقاد داشت، واردات بی رویه با شعار استقلال طلبی ملت ایران در عرصه اقتصادی همخوانی ندارد.
حسین می گفت که برای جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا که جز از بین رفتن فرصت های شغلی جوانان دستاوردی ندارد، باید مردم کمر همت ببندند و منتظر مسئولان نمانند.
به اعتقاد این جوان ایرانی، اگر تجار به فکر معیشت کارگران باشند، از واردات کالاهای مصرفی غیرضرور پرهیز می کنند و اگر مردم به فکر هموطنان خود باشند، از خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارد، پرهیز می کنند.
یک معلم مدرسه در حالی که تعدادی از دانش آموزان را همراهی می کرد، تاکید داشت: ارزش های انقلاب چیزی جز اخلاق مداری در حرف و عمل نیست؛ اگر مسئولان اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند، بسیاری از فسادها و کژروی ها که می تواند آینده انقلاب را به مخاطره بیندازد، از بین می رود.
وی که به دانش آموزان دبیرستانی تدریس می کند، بر این باور بود که نسل های جدید که انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را ندیده اند، تشنه حقایق هستند و باید در عصری که اطلاعات از طریق رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی به صورت تحریف شده عرضه می شود، اطلاعات دقیق درباره انقلاب به جوانان داد تا آنها مسیر درست را پیدا کنند.

اقتصام**9186*2025
گزارش: هما همت خواه*انتشار: لیلا جودی



انتهای پیام /*