اعزام 30 گروه پزشکی به مناطق کمتر توسعه یافته کردستان



سرگرد قاسم کاوه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گروه های پزشکی در مجموع به بیش از 2 هزار و 800 بیمار در مناطق محروم خدمات پزشکی شامل ویزیت و داروی رایگان ارائه دادند.
وی با اشاره به اینکه این گروه های پزشکی را ماما، پرستار، دارویار و بهورز نیز همراهی می کردند، افزود: به این بیماران سایر خدمات پزشکی از جمله خدمات مشاوره مامایی، پرستاری، دارو، تزریقات و پانسمان رایگان ارائه شد.
سرگرد کاوه اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی کردستان برای مداوا و درمان این بیماران در مجموع بیش از 400 میلیون ریال هزینه کرده است.
سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان با اشاره به برپایی 30 ایستگاه سلامت در این ایام نیز یادآور شد: در این ایستگاه ها انواع تست های غربالگری قند و فشار خون، BMI و آموزش های خود مراقبتی ارائه شد.
وی تاکید کرد: در این ایستگاه های سلامت نیز به پنج هزار و 500 نفر خدمات مختلف ارائه شده و برای این امر نیز در مجموع 300 میلیون ریال هزینه شده است.
سرگرد کاوه با اشاره به راه اندازی 2 بیمارستان تک تخصصی چشم در شهرستان های مریوان و سنندج گفت: در این 2 بیمارستان ها نیز به 500 نفر خدمات تخصصی چشم پزشکی ارائه شد و برای 120 بیمار هم عمل جراحی آب مروارید انجام دادند.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: سلیمانی
3020/9102



انتهای پیام /*