شکارچیان قرقاول در گرمی مغان دستگیر شدند



رحمان داداشی روز سه شنبه افزود: قرقاول در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی بوده و به عنوان گونه شاخص و نماد محیط زیست استان اردبیل در سطح کشور معرفی شده است.
داداشی همچنین از دستگیری یک نفر شکارچی که اقدام به شکار خوتکا در تالاب شکار ممنوع گیلارلوی شهرستان گرمی کرده بود، خبر داد.
داداشی گفت: این فرد به محض مشاهده 2 نفر از دوستداران حیات وحش، لاشه اردک شکار شده را رها کرده و متواری شدند ولی با حضور ماموران محیط زیست در محل و کشف لاشه اردک شکار شده و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان گرمی، با تشخیص هویت صورت گرفته، پرونده متخلف مذکور برای تعقیب و رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.
به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار هم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک قطعه جغد شاخدار را در زیستگاه خود رهاسازی کردند.
بهنام برزگر روز سه شنبه افزود: این پرنده که بدلیل آسیب از ناحیه بال سمت راست قادر به پرواز نبود پس از یک ماه تیمار و مداوا در نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار و بازیابی کامل قابلیت پرواز، در زیستگاه خود واقع در اراضی جنگلی بیله سوار رهاسازی شد.
جغد شاخدار (گوش دراز) در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016



انتهای پیام /*