ورود موج های بارش زا به آسمان استان کرمانشاه



به گزارش ایرنا، علی محمد زورآوند روز سه شنبه در نشستی که با 2 موضوع آماده باش کمیته بحران با ورود موج قوی سامانه بارشی و بررسی میزان خسارت وارده به حوزه های صنعتی، صنفی و واحدهای مسکونی کرمانشاه به ریاست فرماندار این شهر برگزار شد، از کاهش 26 درصدی بارندگی های پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی افزود: از سوی دیگر امسال با کاهش 50 درصدی بارندگی در بلندمدت در سطح استان مواجه هستیم.
زورآوند به ورود یک موج بارشی قوی از بعد از ظهر امروز و امشب خبر داد و افزود: ورود دومین موج از روز 27 بهمن ماه تا اواسط هفته آینده به همراه بارش باران و برف پیش بینی می شود.
به گفته معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، شدت بارش در برخی از نواحی استان همچون اورامانات بیشتر خواهد بود ولی باید گفت که بارش این 2 موج کل استان را پوشش خواهد داد.

**شناسایی 141 واحد احداثی نوع یک در شهرستان کرمانشاه
در ادامه این جلسه که به بررسی میزات خسارت وارده به واحدهای مسکونی و صنفی کرمانشاه بر اثر زلزله پرداخته شد، مدیر بنیاد مسکن این شهرستان با بیان اینکه از مجموع 15 هزار درخواست شهری برای برآورد خسارت زلزله، هشت هزار تقاضا مورد بررسی قرار گرفته، افزود: از 6 هزار مورد درخواستی برای برآورد خسارت در روستا، 500 مورد باقی مانده که تا پایان هفته جمع بندی می شود.
میثم یاوری از وجود 101 واحد مسکونی احداثی نوع یک در روستا خبر داد و افزود: در شهر کرمانشاه نیز 40 واحد احداثی نوع یک شناسایی شده است.
یاوری با بیان اینکه 54 واحد روستایی به بانک معرفی شده است، افزود: از این میزان 47 مورد عقد قرارداد شده و 14 واحد مسکونی آواربرداری شده و هم اکنون اکیپ بنیاد مسکن در کوزران مستقر است.
به گفته یاوری، تاکنون 32 کانکس در روستاهای آسیب دیده شهرستان نصب شده و به مردم تحویل داده شده است و مابقی در دست احداث قرار دارد.
وی از معرفی 60 واحد احداثی شهری به بانک تا به امروز خبر داد و اظهار داشت: در بحث تعمیری ها تاکنون 173 مورد بلاعوض پرداخت شده است.
شهرستان کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی



انتهای پیام /*