19 هزار و 138مسافر از فرودگاه جزیره قشم تردد کردند



به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد قشم، مجتبی شمس نژاد افزود: در 6 روز آخر دهه فجر در سال گذشته 16 هزار و 945 مسافر از طریق فرودگاه قشم تردد کردند.
وی ادامه داد: در این بازه زمانی، 80 فروند هواپیما در این جزیره تردد کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 70 پرواز بود که نشان می دهد امسال پروازها در این مدت نسبت به سال گذشته 14.2 درصد افزایش داشته است.
سالانه بیش از 540 هزار گردشگر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه بین المللی قشم جا به جا می شوند و هر هفته بین 140 تا 170 سورتی پرواز از این فرودگاه در مسیرهای شیراز، تبریز، کرمان، رشت، اصفهان، مشهد، تهران و دوبی توسط شرکت های زاگرس، قشم ایر، معراج، ایران ایر، آتا، آسمان، تابان، کیش، ماهان و سپهران صورت می گیرد که حدود 15 هزار مسافر جابجا می شوند.
جزیره قشم به وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
69 کاشانه-مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بوم گردی فراهم شده است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و آداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/2094
خبرنگار: حسین آزادمنجیری**انتشار:هومن محمدکرمی



انتهای پیام /*