اقبالیه رتبه نخست مهاجر پذیری را در استان قزوین دارد



به گزارش ایرنا، مهران اکبرپور روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مهاجرپذیری ما را در ارایه خدمات به شهروندان و نگهداری شهر با مشکلاتی روبرو ساخته است.
وی با بیان اینکه مسئولان استانی باید به ما برای ساماندهی وضعیت ساکنان غیرمجاز خارجی کمک کنند، ادامه داد: شهرداری اقبالیه به بیش از 70 هزار نفر خدمات رسانی می کند که بخشی از آنها اتباع خارجی ساکن شهر اقبالیه هستند که تقریبا در هیچ دستگاهی آمار ثبت شده از آنها وجود ندارد.
شهردار اقبالیه ادامه داد: نزدیک به 15 هزار نفر از اتباع افاغنه مجاز و غیرمجاز در این شهر ساکن هستند و البته این جمعیت به صورت ثابت نیست.
اکبرپور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جمع آوری فاضلاب و ساماندهی حاشیه نشینان 2 موضوع و اساسی برای ما به شمار می رود که البته برای احداث تصفیه خانه فاضلاب با سرمایه گذاری شهرداری اقدام کرده ایم.
وی اضافه کرد: برای رفع حاشیه نشینی نیز مجوز ساخت واحدهای مسکونی را با همکاری دستگاه ها و اعطای تسیهلات برای 200 واحد دریافت کرده ایم و با انبوه سازان استان در این زمینه وارد مذاکره شده ایم.
اکبرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه شهرداری اقبالیه، ادامه داد: بودجه شهر ما در سال جاری 210 میلیارد ریال بوده است که 195 میلیارد ریال آن محقق شده است.
وی اضافه کرد: این تحقق بودجه نشان دهنده همراهی مردم اقبالیه در اجرای مطلوب طرح های شهرداری بوده است.
وی افزود: در سال 97 بودجه شهر اقبالیه 47 درصد رشد دارد و تا 310 میلیارد ریال افزایش می یابد که 68 درصد آن در بخش عمرانی و 32 درصد در بخش جاری هزینه می شود.
شهردار اقبالیه گفت: تحقق بودجه این شهر از محل عوارض افزوده و ممیزی املاک و پروژه های مشارکتی است.
اکبرپور افزود: رعایت برابری و عدالت شهری، توجه به بخش های محروم شهری با کمک سایر دستگاه ها،توجه به حاشیه نشینی در مناطق اکبر آباد و آزادگان و توجه به زیرساخت ها و جمع آوری فاضلاب خانگی از طریق شبکه و اجرای کمربندی شمالی از جمله طرح های مهم پیش روی ما در سال آینده هستند.
شهردار اقبالیه افزود: این طرح با 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری شهرداری و 35 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله طرح های خوب در سطح استان و شهر اقبالیه خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به نیاز اقبالیه به مراکز خدماتی بیشتر از جمله بیمارستان، گفت: مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای احداث بیمارستان 16 تختخوابی در شهر اقبالیه اخذ شده و در سال 97 عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
اکبرپور با بیان اینکه کار ساخت کمربندی شهر اقبالیه نیز بزودی آغاز می شود همچنین گفت: در راستای کمک به تامین مسکن نیازمندان و ساماندهی به مناطق حاشیه نشین،کار ساخت 288 واحد مسکونی با همکاری اوقاف ،شهرداری و بنیاد مسکن به زودی آغاز می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب خدمات دهی به شهروندان و مسافران در اقبالیه در مواقع بحرانی، گفت: در بحران برف و کولاک اخیر 2 هزار و 500 نفر در مساجد و اماکن عمومی این شهر اسکان یافتند و بسیاری از مردم شهراقبالیه از مسافران و درراه ماندگان در منازل خود پذیرایی کردند و باید از آنها بابت میزبانی خوبشان قدردانی کنیم.
اقبالیه با 55 هزار نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی قزوین است و در 10 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*