بیش از 77 هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس شیراز از ابتدای امسال



دکتر محمدجواد مرادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ وقت، هزینه و نیروی امدادی اورژانس شیراز را این تماس های مزاحمان هدر داده و همچنین می تواند خسارت های جانی برای شهروندان در پی داشته باشد.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به تماس های شهروندان نیازمند به امداد، اگر تمام خطوط تلفن اورژانس اشغال شوند، سایر تماس گیرندگان برای دریافت پاسخ بایستی پشت خطوط تلفن اورژانس 115 منتظر بمانند تا از کارشناسان این مرکز پاسخ دریافت کنند.
مرادیان ادامه داد: از این رو در صورت تماس های غیر ضروری و یا در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی ممکن است که نیازمندان واقعی دریافت امداد از دریافت پاسخ بموقع و اورژانسی محروم بمانند.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس اضافه کرد:برخی امدادخواهان نیازمند اقدامات فوری درمانی هستند و انجام اقدامات درمانی اولیه در اسرع وقت ضمن انتقال بیمار به مراکز درمانی توسط آمبولانس در بیشتر موارد موجب نجات جان آنها می شود و تا حد بسیار زیادی از ایجاد عوارض بعدی جلوگیری می کند.
مرادیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه پیگیری های قضایی لازم برای مزاحمان اورژانس 115 صورت گرفته است، نیز گفت: ما نیازمند ایجاد فضای آموزشی بیشتر و نشر مطالب مورد نیاز در زمینه موارد ضرورت تماس به اورژانس هستیم تا برای امدادرسانی سریع و بموقع به نیازمندان، عملکرد مناسب تری را در ارائه خدمات فوریت های پزشکی داشته باشیم.
9873 / 1876
مصاحبه کننده: محمدامین افشارپور** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده



انتهای پیام /*