توسعه نشاط در جامعه از راهکارهای مقابله با مواد مخدر/ بیکاری و فقر تنها دلیل اعتیاد نیست



به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین افزود: هیچ کس نباید فکر کند از خطر اعتیاد مصون است بنابراین همه احتمال گرفتار شدن در دام این بلا را دارند.
وی با بیان اینکه باید راهکار اساسی در زمینه مقابله با اعتیاد پیدا کنیم،اضافه کرد: نباید شک کرد که گرایش به اعتیاد ریشه روانی دارد و صرفا تنها به بی پولی و بیکاری باز نمی گردد.
استاندار قزوین با بیان اینکه باید به شکل ریشه ای به همه ابعاد و دلایل مرتبط با اعتیاد در جوانان توجه کنیم، گفت: جوان و نوجوان به دنبال یک پناهگاه است که متاسفانه توسط هیچ دستگاهی تامین نمی شود و در نتیجه او به آرامش کاذب اعتیاد و مواد مخدر روی می آورد.
زاهدی ادامه داد: ما مرتب ظاهر مسئله را در مقابله با اعتیاد پاک می کنیم اما بیشتر کار ما باید بر روی پیشگیری متمرکز باشد.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: جامعه به شادی و نشاط نیاز دارد و در صورت تامین نشدن جامعه شاد و به عنوان نمونه با رد کردن کنسرت ها جوانان به مکان های دیگر روی می آورند.
وی افزود: باید به شادی کودکان وجوانان توجه جدی داشته باشیم و با شناخت و شکوفایی توانمندی های جوانان مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی را با جدیت پیگیری کنیم.
استاندار قزوین گفت: در کنار رسیدگی به مسایل اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی، تامین جنگ ها و برنامه های نشاط جمعی برای تخلیه جوانان ونوجوانان باید در دستور کار قرار گیرد و بدون شک این موارد نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد داشت.
زاهدی ادامه داد: باید کارگروهی با هدف تامین برنامه های فرهنگی،ورزشی و اجتماعی تشکیل شود و با ایجاد فضایی شاد برای فرزندان و نوجوانان مقابله با آسیب ها را به شکل جدی پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف خود به منظور کاهش آسیب های اجتماعی باید به خوشه شبکه های مرجع شامل معلمان،هنرمندان و ورزشکاران مراجعه کنیم چرا که اقشار مختلف جامعه با آسیب های اعتیاد روبه رو هستند و مقابله با آنها تنها از عهده یک گروه مرجع برنمی آید.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این نشست گفت: آمادگی داریم خودروهای مورد نیاز دستگاه ها و فرمانداری ها را برای مقابله با مواد مخدر در سطح استان و شهرستان ها تامین کنیم و در این زمینه امیدواریم شاهد تسریع در اجرای برنامه های خود با همکاری دستگاه های متولی و مرتبط باشیم.
اردشیر صفاپور افزود: برای تامین خودروهای مورد نیاز به منظور مقابله با سوداگران مرگ سه دستگاه خودرو برای شهرستان البرز تصویب شده است که به زودی واگذار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حوزه جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر و کارتن خواب در شهرستان های استان از لحاظ کمپ و محل نگهداری مشکلی نداریم ولی از لحاظ اعتباری با کمبودهایی مواجه هستیم و باید برای رفع این مشکل اقدام کنیم.
صفاپور همچنین گفت: مبارزه با مواد مخدر به صورت تخصصی در پنج کمیته به صورت متمرکز پیگیری می شود اما به دلیل سیال بودن و ریزش و رویش ها در این حوزه باید با جدیت و مشارکت همه دستگاه ها برنامه های خود را پیش ببریم.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*