آمار جان باختگان حوادث ترافیکی استان اصفهان 25 درصد کاهش یافت



به گزارش ایرنا، ‘ مهدی خضری ‘ روز پنجشنبه در همایش فرهنگی و آموزشی ‘ یاوران ایمن ‘ شهرستان تیران و کرون افزود: طی 9 ماهه امسال 781 نفر در حوادث رانندگی در جاده های این استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: ایمن سازی راه ها و برطرف کردن نقاط حادثه خیز، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش نظارت های پلیس در کاهش تصادفات و کاهش آمار جان باختگان حوادث ترافیکی در جاده های استان اصفهان تاثیر بسزایی داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، جلوگیری از بروز تصادفات در جاده ها و کاهش آمار جان باختگان این حوادث را از اهداف این اداره کل بیان کرد و افزود: 70 درصد از جان باختگان تصادفات به دلیل صدمه به سر جان خود را از دست داده اند که برای جلوگیری از این صدمات استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرودها و کلاه ایمنی برای موتور سیکلت ها مورد تاکید است.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران استان اصفهان توزیع شده است.
وی افزود: برای جلوگیری از حوادث ناگوار رانندگی، پلیس راهنمایی و رانندگی باید نظارت های خود را برای سرنشینان وسایل نقلیه بویژه راکبان موتورسیکلت ها افزایش دهد.
خضری آموزش و افزایش آگاهی 15 هزار دانش آموز 360 مدرسه حاشیه راه های استان ا صفهان طی سال گذشته را از برنامه های اجرا شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان اعلام کرد و افزود: امسال نیز علاوه بر آموزش دانش آموزان، برگزاری جلسات آموزش همگانی برای ارتقای آگاهی عمومی نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی در مساجد استان اصفهان در حال انجام است.
وی خواستار مشارکت همگانی برای اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات شد و افزود: سازمان های مردم نهاد، اتحادیه های صنفی، نهادها و سازمان های خدماتی، دولتی و عموم مردم باید با استفاده از ظرفیت های موجود، زمینه مشارکت عمومی برای کاهش حوادث ترافکی را فراهم کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: سازمان مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز با همین هدف در استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته است گام های مهمی را در این زمینه بردارد.
همایش یاوران ایمن در تمامی شهرستان های استان اصفهان ویژه سازمان های اداری و خدماتی، دهیاران، رانندگان و اقشار تاثیر گذار برگزار می شود.
استان اصفهان از نظر میزان شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می کند که نزدیک به 10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 25 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 38 مجتمع بین راهی در استان اصفهان فعال هستند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
شهرستان تیران وکرون دارای 150 کیلومتر بزرگراه، 53 کیلومتر راه اصلی و153 کیلومتر راه روستایی است.امسال تصادفات در شهرستان تیران و کرون 25 درصد کاهش یافته است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131/ 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدی زاده ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر



انتهای پیام /*