تعاونی خانه و زندگی جوانان در خراسان شمالی تشکیل می شود



به گزارش ایرنا امان الله فیروزه پنجشنبه در نشست جامعه جوان با رویکرد برگزاری همایش ازدواج آسان در شهرستان اسفراین اظهار کرد: این تعاونی به زوج های جوانی که از حداقل امکانات برای تشکیل خانواده محروم هستند بسته حمایتی نیز ارائه خواهد کرد.
وی با اشاره به افزایش میانگین سن ازدواج و کم رغبتی جوانان به تشکیل خانواده گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان تلاش می کند با برنامه ریزی درست و ارائه راهکار مناسب در حوزه جوانان و ترویج ازدواج به هنگام و آسان در پایداری زندگی به جوانان کمک کند.
به گزارش ایرنا با توجه به پژوهش های انجام شده از 290 هزار نفر جمعیت جوان 15 تا 29 سال در استان، 174 هزار نفر حدود 60 درصد در شرف ازدواج هستند، جمعیت پسران آماده ازدواج بیش از دختران است.

**اختصاص 5 میلیارد ریال برای ساخت خانه جوان اسفراین
معاون فرماندار شهرستان اسفراین نیز در این نشست گفت: یکی از دغدغه ها در حوزه جوانان بحث ازدواج است که یکی از پیش نیازهای آن اشتغال است.
سیداحمد پرویزی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل بیکاری گفت: اعتبارات قابل توجهی برای اشتغال جوانان در بخش خصوصی توسط دولت مصوب شده که لازم است مسئولان اجرایی بویژه بانک ها با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.
وی آموزش رایگان به زنان سرپرست خانواده، تشکیل و استفاده از ظرفیت سمن های ها برای توانمندسازی در حوزه اشتغال، زیرساخت های ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت ها ی موثر دراین حوزه ذکر کرد.
پرویزی گفت: در بحث ساخت خانه جوان از 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به استان سهم این شهرستان 5 میلیارد ریال است.
برگزاری جشنواره ازدواج آسان در اسفندماه، معرفی جوانان الگوساز در زمینه ازدواج، آموزش مهارت های زندگی بر اساس آموزه های دینی در کارگاه های آموزشی، نیازسنجی و بازاریابی شهرستان در حوزه آموزش به زنان سرپرست خانوار از مصوبات پیشنهادی این نشست بود.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد .
/7189/6042/3007/ خبرنگار : بتول صارمی ** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی



انتهای پیام /*