ایام فاطمیه نباید به اختلاف میان شیعه و سنی تبدیل شود



حجت الاسلام والمسلیمن غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با تاکید بر عزاداری باشکوه ایام فاطمیه افزود: در این ایام باید شاخصه ولایت مداری، دفاع از ولایت و فضائل حضرت فاطمه (س) تبیین شود.
وی با اشاره به استفاده دشمنان از فضای مجازی برای ایجاد فتنه بین مسلمانان اظهار کرد: سعی شود در عزاداری اهل بیت (ع) بهانه ای به وهابیون و گروههای تکفیری داده نشود تا از طریق فضای مجازی به مسلمانان و شیعیان فشار وارد کنند.
وی با قدردانی از حضور دشمن شکن و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور موضع گیری سیاسی ملت را نشان داد که زیر بار استکبار نمی روند.
امام جمعه سبزوار افزود: این حضور گسترده عواطف سرشار ملت ایران را در وفاداری به امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و آرمانهای انقلاب اسلامی نشان داد و ثابت کرد ملت ایران همواره در صحنه است.
وی اظهار کرد: راهپیمایی پرشور 22 بهمن همچنین ترفند القای یاس و ناامیدی دشمن بین نسل جوان را خنثی و ثابت کرد مردم به آینده انقلاب اسلامی امیدوار هستند و با ثبات در مسیر ارزشهای انقلاب و پیروی از ولایت فقیه گام بر می دارند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت وقف در رفع مشکلات اجتماعی جامعه گفت: در گذشته موقوفات بسیار برای عزاداری اهل بیت (ع) و حضرت امام حسین (ع) وقف شده و امروز علاوه بر وقف برای اهل بیت (ع) وقف در زمینه نیازهای روز شامل مسائل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسیدگی به فقرا ضروری است.
حجت الاسلام مقیسه افزود: برخی موقوفه ها در گذشته بر اساس مبلغ کارشناسی به اجاره واگذار شده که این مبلغ امروز کمتر از عرف است و انتظار می رود افرادی که این موقوفات را اجاره کرده اند در پرداخت بهای اجاره بازنگری کنند.
وی همچنین با انتقاد از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار به خاطر جمع آوری تابلوهای با نام آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری اظهار کرد: آیت الله سبزواری از مراجع عالیقدر جهان تشیع بود که خیابانی به نام وی در شهر نجف و حله عراق نیز نامگذاری شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053



انتهای پیام /*