خدمات رسانی به پنج مصدوم حوادث رانندگی توسط اورژانس هوایی شاهرود



ناصر سلمانپور شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک دستگاه اتومبیل پراید ، 20 کیلومتر بعد از روستای عباس آباد شهرستان میامی، حوالی کاروانسرای صدرآباد از راه منحرف شد.
وی با بیان این که ، در این حادثه سه تن مصدوم شدند ، افزود: یکی از مصدومان پسر سه ساله ای است که پایش دچار شکستگی شده بود.
سلمانپور گفت: 2 مصدوم دیگر هم دچار ضربه به سر و صدمات دیگر بودند که پس از اقدامات نخستین درمانی توسط نیروهای پایگاه امداد جاده ای عباس آباد، بوسیله بالگرد به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اعزام شدند.
معاون مرکزمدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود ادامه داد: یک دستگاه خودروی پراید دیگر نیز در کیلومتر 125 محور شاهرود – سبزوار واژگون شد و براثر آن 2 تن مصدوم شدند.
سلمانپور گفت : یکی از مصدومان این حادثه دچار شکستگی پا شده بود که بااعزام سریع توسط اورژانس هوایی به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود، خطر قطع پای وی برطرف شد .
شهرستان های شاهرود و میامی با بیش از 54 هزار کیلومتر مربع مساحت ، بیش از 50 درصد مساحت استان سمنان را به خود اختصاص داده اند.
وسعت زیاد این 2 شهرستان و نیز بروز حوادث رانندگی گوناگون در راه های این منطقه ، نیاز به اورژانس هوایی را بیشتر می کند.
اورژانس هوایی شاهرود با استفاده از یک دستگاه بالگرد پنج سال پیش راه اندازی شده که در این مدت بسیاری از مصدومان حوادث رانندگی و نیز بیماران ساکن در روستاهای دور افتاده را به بیمارستان منتقل کرده است.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با 40 کارشناس در 14 پایگاه جاده ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و 30 دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند.
همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با 13 تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری



انتهای پیام /*