اختصاص منابعی از صندوق توسعه برای تقویت بنیه دفاعی، بازسازی مناطق زلزله زده و مبارزه با ریزگردها



به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،‌ نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز شنبه مجلس بند و تبصره 4 بخش هزینه ای بودجه 97 کل کشور را با 140 رای موافق، 10 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند به‌منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود معادل مبلغ یکصد و چهل و سه‌هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (143.750.000.000.000)ریال از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی 310705 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای این قانون به تقویت بنیه دفاعی، کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده، تولید واکسن پنوموکوک (سینه پهلو) و روتاویروس (عفونت کودکان)، اصلاح برق خوزستان، برنامه اجرائی مقابله با ریزگردها، طرحهای آبرسانی روستایی- عشایری و توسعه شبکه‌های آن، طرحهای آبیاری تحت فشار، کم‌فشار و سامانه‌های نوین آبیاری، طرحهای آبخیزداری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.
مبلغ ارزی مذکور برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود. تبدیل دلار به ریال منابع موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند دیگری تصویب کردند هرگونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابه‌جایی اعتبارات این بند ممنوع است.
اعتبارات مربوط به آبرسانی به روستاها و عشایر و آبیاری تحت فشار در سه‌ماهه اول سال 1397 و بر اساس شاخص بین استانهای کشور توزیع و ابلاغ می‌گردد.
سیام**9121 **1058
خبرنگاران: سمیه لاری و محمد افضلی



انتهای پیام /*