رویش 12 لاله خونین در خراسان جنوبی



به گزارش ایرنا 12 شهید والامقام فردا (یکشنبه) از طریق فرودگاه بین المللی بیرجند وارد این استان می شوند و ساعت هشت صبح مورد استقبال مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم قرار می گیرند.
6 شهید گمنام از این تعداد در شهرستان بیرجند تشییع و تدفین خواهند شد و مراسم محوری وداع با شهدای گمنام 2 روز قبل از خاکسپاری در مسجد باقرالعلوم (ع) بیرجند، حسینیه جماران، مسجد حسین آباد باقران و مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد.
پیکر مطهر شهید گمنام 24 ساله که اسفند 62 در عملیات بدر و منطقه عملیاتی شرق دجله شهید شد روز سه شنبه هفته جاری در حوزه علمیه بیرجند به خاک سپرده می شود.
شهید گمنام 22 ساله که در عملیات تک دشمن سال 67 منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نایل آمد، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در منطقه پدافند هوایی شرق آرام می گیرد.
شهید گمنام 22 ساله که آبان 61 در عملیات محرم و شهید 29 ساله که دی 65 در عملیات کربلای چهار در مناطق عملیاتی شرهانی و ام الرصاص شهید شدند، در روستای دستگرد بیرجند به خاک سپرده می شوند.
همچنین 2 شهید 22 و 18 ساله که آبان 61 در عملیات محرم و دی 65 در عملیات کربلای چهار در مناطق عملیاتی شرهانی و امرالرصاص به شهادت رسیدند، در روستای حاجی آباد بیرجند تشییع و تدفین خواهند شد.
2 شهید گمنام که در باغستان فردوس به خاک سپرده می شوند نیز یکی 28 ساله که اسفند 62 در عملیات خیبر و دیگری 26 ساله بهمن 64 در عملیات ایذائی والفجر هشت به شهادت رسیدند و پیکر مطهر آنان در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی ام الرصاص شناسایی شد.
2 شهید 19 و 27 ساله که اسفند سال 62 در عملیات خیبر و دیگری مرداد سال 61 در عملیات رمضان در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی شرق بصره به شهادت رسیدند هم در روستای موسویه قاین به خاک سپرده می شوند.
همچنین 2 شهید گمنام 19 و 25 ساله در عملیات تک دشمن سال 67 و عملیات خیبر اسفند سال 62 در منطقه عملیاتی زبیدات و جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که در روستای بورنگ تشییع و تدفین خواهند شد.
با احتساب این شهدا، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در خراسان جنوبی به 133 شهید در 52 نقطه استان خواهد رسید.
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
7557*3028



انتهای پیام /*