بنیاد شهید و امورایثارگران باید در حوزه اشتغال بیشتر تلاش کند



به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان افزود: ضعف و کم کاری ها موجب شده، فرصت های استخدامی پیش بینی شده برای افراد تحت پوشش بنیاد شهید استان از دست برود.
رئیس کارگروه اشتغال استان با تاکید بر ضرورت گسترش آموزش های مهارتی اظهار داشت: مدیریت استان حاضر است برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر این استان به آنان وام بانکی بدون سود پرداخت کند.
همتی تصریح کرد: فضا و بستر مهیاست و اگر سال آینده در میان خانواده های شاهد و ایثارگر استان فردی بیکار وجود داشته باشد، نشانه تقصیر و کوتاهی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
استاندار هرمزگان یادآور شد: اگر در سال های گذشته در این حوزه به اندازه کافی تلاش شده بود، هم اکنون در بین خانواده های ایثارگران کسی بیکار نبود.
وی خاطرنشان کرد: می توان فرزندان ایثارگران و شاهد را به تشکیل تعاونی های پرورش ماهی در قفس و پرورش میگوهدایت کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران هرمزگان نیز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال این استان با ارائه گزارشی، تعداد بیکاران زیر پوشش این اداره کل را نزدیک به 800 نفر اعلام کرد.
محمد رضا پاکدامن یادآورشد: در سال جاری 459 نفر از افراد تحت پوشش این اداره کل در بخش های مختلف ( خصوصی و دولتی) مشغول به کار شده اند.
در اطلاعات منتشرشده اداره کل بنیاد شهید وامورایثارگران هرمزگان آمده است: هم اکنون این اداره کل به 17هزار نفر از خانواده های شاهد، جانباز و ایثارگر خدمات می دهد.
دراین اطلاعات آمار شهدای این استان یکهزار و 200 شهید، جانبازان پنج هزارنفر وآزادگان نیز340 نفر اعلام شده است.
3219/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com



انتهای پیام /*