هلال احمر 1320 پایگاه نوروزی دایر می کند



محمود محمدی نسب روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های امدادی مستقر در خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون 531 پایگاه ثابت جاده ای در کشور دایر است که در طرح نوروزی و برای امداد رسانی به حادثه های احتمالی، شمار پایگاه ها باید به 2،5 برابر افزایش یابد.
وی افزود: این پایگاه ها در نقاط مختلف جاده ها بویژه مبادی ورودی شهرها دایر می شود.
وی اظهار کرد: طرح نوروزی این جمعیت هر سال از 25 اسفند آغاز می شود و تا نیمه های فروردین ادامه دارد و تلاش می شود تا با دایر کردن پایگاه ها، امنیت سفرها در جاده ها افزایش یابد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در طرح نوروزی از توان یک هزار و 200 دستگاه آمبولانس و نیز 381 دستگاه خودرو نجات استفاده می شود.
محمدی نسب در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دایر شدن پایگاه های جوانان هلال احمر در نوروز گفت: سازمان جوانان هلال احمر نیز با استقرار گروه های خود تلاش می کند با کارهای فرهنگی و ایمنی کیفیت و کمیت سفرها را ارتقا یابد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در خراسان شمالی نیز اکنون 12 پایگاه ثابت دایر است اما این تعداد در طرح نوروزی باید دست کم دو برابر شود.
وی حادثه های رانندگی را از دغدغه های هلال احمر در طرح نوروزی عنوان و اظهار کرد: عامل انسانی، مهم ترین علت وقوع حوادث رانندگی است از این رو باید فرهنگ رانندگی درست و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در رانندگان نهادینه شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: با ارایه و انتقال آموزش ها به رانندگان و نیز تلاش برای بهبود وضعیت راه ها باید تلاش شود که تلفات و حوادث جاده ای به کمترین تعداد برسد.
7185/6042



انتهای پیام /*