انتقال پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیما در اولویت است



اسماعیل نجار روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در محل سقوط هواپیمای ‘ای تی آر’ شرکت آسمان افزود: به محض اینکه مشخص شد هواپیما از رادار خارج شد، تمام عوامل اجرایی به منظور بررسی وضعیت هواپیما بسیج شدند.
وی ادامه داد: پس از مشخص شدن اینکه هواپیما سقوط کرده است، روند جست وجوها از همان روزهای اول در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: روز اول منطقه پوشیده از ابر بود و از دو طرف امکان جست و جو وجود داشت که از یک طرف 40 سورتی و از طرف دیگر 19 سورتی پرواز صورت گرفت.
وی اظهار کرد: روز گذشته اتفاق خاصی نیفتاد اما شب گذشته در جلسه ای که با مسئولان ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد مقرر گشت تا ارتش بر فراز منطقه ،هواپیمای جنگی پرواز دهد.
نجار خاطر نشان کرد: صبح همزمان با پرواز هواپیما، امکان پرواز بالگرد وجود نداشت ولی با مشخص شدن محل سقوط هواپیما، پرواز بالگردها ادامه یافت.
وی خاطر نشان کرد: شب گذشته نیز رابط نظامی ما در روسیه مختصاتی را ارائه کرد و در اختیار ما قرار داد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: همه عوامل برای مشخص شدن محل سقوط هواپیما بسیج شد.
وی اضافه کرد: با مشخص شدن محل دقیق سقوط هواپیما تعداد زیادی از تکاوران و کوهنوردان، نیروهای اورژانس به منطقه اعزام شدند.
نجار اضافه کرد: امکانات با بسیج تمامی ظرفیت های داخلی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، سازمان هوا فضای کشور، هلال احمر، اورژانس و گروههای کوهنوردی فراهم شده است و نیازی به کمک سایر کشورها نیست.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: هم اینک زمان اهمیت دارد ولی تلاش ما آن است که حادثه ای دیگر رخ ندهد.
هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.
7134/ 6020 / 6022



انتهای پیام /*