معاون سازمان امداد و نجات: انتقال اجساد مسافران هواپیما به فردا موکول شد



شاهین فتحی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل وزش شدید باد تاکنون امکان انتقال پیکر جانباختگان میسر نشده است و امیدواریم با بهبود شرایط جوی فردا صبح عملیات انتقال پیکرها از سر گرفته شود.
وی اظهار کرد: امدادگران مستقر در محل حادثه تجهیزات کافی برای اسکان شبانه در اختیار دارند.
به گفته وی علاوه بر امدادگران هلال احمر ، چهار نفر از تکاوران ارتش در محل حاضر هستند.
یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران – یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌ شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.
امدادگران جمعیت هلال احمر و بالگرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز موفق به شناسایی محل دقیق سقوط هواپیمای مسافری تهران – یاسوج در ارتفاع بالای چهار هزار متر در منطقه «نقل» یاسوج شدند.
اجتمام**3377**1545



انتهای پیام /*