تاکید استاندار قم بر حذف واحدهای متخلف تولید پوشاک مدارس در استان



به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: واحدهایی که تخلفی کردند و تغییری در کیفیت لباس دانش آموزان انجام دادند، به طور حتم باید حذف شوند و از دعوت به همکاری از آنها خودداری شود.
وی گفت: به کسانی که می توانند مسئولیت توافق ها و قراردادهای مرتبط با تولید لباس هماهنگ مدارس را پذیرفته، با حسن نظر اجرا نموده و پاسخگو نیز باشند، فرصت مشارکت در این امر داده شود.
حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند. در آغاز سال تحصیلی جاری در قم، شاهد نظم خوبی در توزیع پوشاک دانش آموزان نبودیم و برخی از اولیاء بر این باور بودند که پوشاک تولیدی برای دانش آموزان از کیفیت خوبی برخوردار نبود.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اسکان زائران نوروزی افزود: ما باید در این زمینه از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کنیم، چون امکان پذیرایی و اسکان همه مسافران ورودی به استان وجود ندارد.
صادقی با اشاره به اولویت داشتن بخش خصوصی برای اقامت زائران، افزود: مجموعه آموزش و پرورش در سه سال گذشته در راستای آماده سازی مدارس برای حضور مسافران نوروزی تلاش های زیادی انجام داده اند و ما نیز نتوانستیم کمکی به آنها بکنیم از این رو سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راهکارهای لازم برای جبران این مساله را احصا کند.
وی ضمن درخواست از اداره کل میراث فرهنگی به عنوان مسئول کارگروه اسکان ستاد تسهیلات مسافران نوروزی استان برای استفاده از تمام ظرفیت های بخش خصوصی افزود: کلیه هتل داران و کسانی که می خواهند از مزایای اقتصادی اسکان زائران بهره مند شوند باید مشارکت خوبی را در این زمینه با دولت داشته باشند‌.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
7403 / 1175



انتهای پیام /*