مبارزه با خرده فروشان، اولویت کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر است



سرهنگ هادی قزوینه روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: در این راستا 10 هزار و 190 تن از افراد فعال در امر مواد مخدر از جمله تهیه و توزیع کنندگان، خرده فروشان و عمده فروشان و معتادان متجاهر در 11 ماهه سال جاری دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: خرده فروشان مواد مخدر پیاده نظام باندها و شبکه های مواد مخدر به شمار می روند و بیشترین مطالبات مردم نیز معطوف به برخورد با این طیف است که در این راستا هفت هزار و 914 خرده فروش، حمل کننده و عنصر اصلی دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: 2 هزار و 276 معتاد متجاهر دستگیر و تحویل مراکز 15 و 16 شدند که برخی از آنها 10 تا 12 بار توسط پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ قزوینه ادامه داد: در 11 ماهه سال جاری یک هزار و 155 فرد فعال در امر تهیه و توزیع موادمخدر با صرف 415 هزار ساعت وقت مورد ارزیابی اطلاعاتی قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: همدان حیاط خلوت برای باندها و شبکه ها نیست چراکه با ضربه جدی پلیس به قاچاقچیان آنها هم اینک در زندان به سر می برند یا مجبور به کوچ از استان یا کنار گذاشتن فعالیت های مجرمانه خود شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه 84 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در 11 ماهه امسال منهدم شدند یادآوری کرد: 36 عملیات فرا استانی توسط پلیس در استانهای کرمانشاه، لرستان، البرز، فارس، مرکزی و هرمزگان انجام شده است.
سرهنگ قزوینه اضافه کرد: برای پاکسازی محلات 928 طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف جمع آوری معتادان و تحویل ان به مراکز 15 و 16 انجام شده است.
وی گفت: بانک اطلاعاتی دقیقی از خرده فروشان به تفکیک مناطق و کلانتری ها وجود دارد که در صورت مشکوک به رفتار آنها با سرعت منزل و پاتوق شان مورد بازرسی قرار می گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: 6 تن و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده که نسبت به 11 ماهه سال گذشته 32 درصد رشد داشته و بیشترین رشد مربوط به موادمخدر تریاک و هروئین است.
قزوینه اضافه کرد: 20 میلیون و 346 هزار عدد قرص غیرمجاز شامل ترامادول و شربت تریاک کشف و تحویل مراجع مسئول شده است.
وی بیان کرد: 9 هزار و 251 عملیات برای برخورد با قاچاقچیان در این استان انجام شده است که بیشتر عملیات ها در روزهای تعطیل، شب ها و پایان هفته بوده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: 267 دستگاه خودرو، 60 دستگاه موتورسیکلت و 19 قبضه سلاح جنگی در 11 ماهه امسال در همدان توقیف و کشف شده است.
سرهنگ قزوینه اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان بررسی مسایل مالی قاچاقچیان است.
7526/2087



انتهای پیام /*