مهلت یک هفته ای به دستگاههای متولی برای جمع آوری متکدیان از شهر زنجان



به گزارش ایرنا، اواخر آذر سال جاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه شورای اجتماعی استان ضرب الاجل 2ماهه ای را برای دستگاه های اجرایی جهت جمع آوری متکدیان از شهر زنجان تعیین کرد.
سید بیوک موسوی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: در جلسه گذشته که ضرب الاجل 2 ماهه ای برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر زنجان اعلام شد، تغییر مدیریت در فرمانداری شهرستان، موجب شد تا این کلام در سر موعد خودش محقق نشود.
وی به لزوم هماهنگی و جدیت دستگاه های مختلف در موضوع جمع آوری متکدیان اشاره کرد و ادامه داد: منظور از جمع آوری متکدیان به این معنا نیست که این کار با شقاوت و بی رحمی انجام شود بلکه به حتم نیاز هست تا با نگاه حمایتی این کار انجام پذیرد و فضا برای جولان دادن متکدیان در سطح شهر تنگ تر شود.
موسوی تاکید کرد: موضوع متکدیان را قبل از عید نوروز به هر قیمتی که هست باید در شهر زنجان جمع کنیم.
وی افزود: شمار متکدیان سطح شهر زنجان بیشتر از 30، 40 نفر نیست، بنابراین لازم است دستگاه های اجرایی به نحوی تدبیر کنند تا این تعداد اندک به نحو صحیحی مدیریت شوند.
وی اظهار کرد: به طور معمول در زنجان، احساسات و عواطف بر خیلی از امور غلبه می کند و این عامل در بازگشت متکدیان به سطح معابر تاثیر قابل توجهی دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به ضرورت برنامه ریزی برای مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارهای اجتماعی و فرهنگی به گونه ای نیست که با یک دستور و یا یک ابلاغیه و یا تزریق پول و اعتبار حل و فصل شود چرا که موضوعی همچون طلاق علل و عوامل مختلفی دارد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تعظیم و تکریم بازنشستگان و سالمندان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان به جهت تجاربی که دارند، ثروت های بی پایان جامعه محسوب می شوند و سرمایه های ارزشمندی هستند که باید در سطح دستگاه های اجرایی اقداماتی برای تکریم آنان انجام پذیرد چرا که این اقدامات که با امکانات خیلی اندکی قابل انجام است، اثرات روحی و روانی بالایی در بین پیشکسوتان وبازنشستگان دارد.
فرماندار شهرستان زنجان نیز در این جلسه گفت: در خصوص ایجاد و تجهیز گرمخانه، شهرداری زنجان مقدمات را فراهم کرده است ولی صرف ایجاد گرمخانه و جمع آوری متکدیان در آن، همه کار نیست.
رضا عسگری با بیان اینکه در خصوص موضوع جمع آوری متکدیان، آیین نامه شورای عالی اداری وظایفی را برای دستگاه های مختلف تعیین کرده است، اظهار کرد: پس ازجمع آوری متکدیان، نیاز به غربالگری آنان است تا برای هر فرد به تناسب شرایطی که دارد، برنامه ریزی شود ولی تا کنون این غربالگری در زنجان انجام نشده است.
وی به لزوم تلاش برای اصلاح فرهنگ عمومی در زنجان در موضوع کمک به متکدیان اشاره کرد و افزود: اگر این فرهنگ اصلاح نشود ومردم به جای کمک به خیریه ها به افراد در سطح معابر کمک کنند، در صورت جمع آوری متکدیان نیز گروه های دیگری جای آنها را پر می کنند.
7312/6085



انتهای پیام /*