نجات 15 نوزاد از معلولیت مادرزادی در استان بوشهر



به گزارش ایرنا دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: جلوگیری از معلویت مادر زادی این نوزدان کاری بزرگ و خدمتی شایسته به جامعه و این نوزادان و خانواده های آنهاست.
وی یکی از مشکلات در بخش سلامت جامعه در کشور را بالا بودن تلفات ناشی از حوادث رانندگی عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون هر روز در کشور 55 نفر بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند.
کشمیری ادامه داد: در استان بوشهر نیز یکی از نقاط حادثه خیزی که تلفات جانی و مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی در آن از متوسط استان و کشور بالاتر است سه راهی کنگان – دیر است.
فرماندار کنگان گفت: توجه جدی به مقوله سلامت از اولویت های دولت تدبیر و امید ایت و در سال های اخیر توفیق های بزرگی در این زمینه حاصل شده است.
فتح الله نوروزی به ارتقای کمی و کیفی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان قطب درمانی جنوب اشاره کرد و افزود: از آغاز طرح تحول نظام سلامت شمار پزشکان متخصص این شهرستان از کمتر از 10 نفر در گذشته به 46 نفر در زمانحاضر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: با این وجود هم اکنون روستای شرینو با 10 هزار نفر جمعیت در این شهرستان مرکز درمانی ندارد و برخی روستاهای این شهرستان نیز از بهداشت محروم هستند که انتظار می رود در اسرع وقت این مشکلات سامان یابد.
امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: امکانات بیمارستان امام خمینی (ره) برای 25 هزار پیش بینی شده که با توجه به رشد بیش از سه برابری جمعیت در مرکز شهرستان و مراجعه های شهرهای مجاور این امکانات جوابگو نیست.
شیخ محمد جمالی به رها شدن فاضلاب خانگی و شهری در شهرکنگان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات شهر کنگان رها شدن آب و فاضلاب خانگی و شهری است که بایستی با افراد خاطی برخورد شود.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات محمد بازیاری و حسن حیدری، خلیل جوکار به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنگان معرفی شد.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی در این شهرستان در دست اجرا و بهره برداری است.
7208/6043**



انتهای پیام /*