افزایش 19 درصدی زکات در شهرستان قاینات



به گزارش ایرنا حسین حسینی روز پنجشنبه در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان قاینات افزود: با همکاری عاملان ستاد و کمک خیرین شهرستان از ابتدای سال جاری این میزان زکات جمع آوری شده که 390 میلیون ریال آن زکات واجب و 2 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات مستحبی بوده است.
وی بیان کرد: سال گذشته 2 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات از مردم و خیرین جمع آوری شده که رشد 19 درصدی را نشان می دهد.
وی درباره مصرف زکات گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده مبلغ یک میلیارد و 330 میلیون ریال در جهت عمران و آبادانی روستاها و تکمیل مساجد، حسینیه ها، غسالخانه و حمام، خانه عالم و مسکن مددجویان هزینه شده است و بالغ بر یک میلیارد و 770 میلیون ریال نیز سهم محرومین و کمک به آنان بود.
رئیس کمیته امداد قاینات افزود: یکهزار و 577 اصله درخت زرشک، عناب، بادام و انار در قالب شجره طیبه توسط خیرین اهدا شده تا درآمد آن صرف نیازمندان منطقه شود.
وی با اشاره به همکاری 42 نفر از عاملان زکات اظهار کرد: توجه به مستضعفین و ترویج انفاق، زکات و سنت های حسنه از وظایف امداد است که در این راستا با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا اقدامات اساسی در کمک به محرومین انجام شده است.
امام جمعه قاین هم در این جلسه گفت: وظیفه روحانیون و مبلغان در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار سنگین است.
حجت الاسلام علی رحمانی افزود: همگان باید با آگاه سازی جامعه و شفاف سازی در جهت کمک به انجام سنت حسنه همکاری کنند.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و سه بخش، پنج شهر و 8 دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند است.
7218*3028



انتهای پیام /*