برای برقراری عدالت اجتماعی برخورد با قدرت طلبان محلی ضروری است



به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان های قدیم و جدید بندرعباس افزود: این افراد به سادگی قابل شناسایی هستند و قضات دادگستری باید با شجاعت و قدرت، دست این افراد را کوتاه کنند.
وی در این برنامه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد تصریح کرد: این افراد می خواهند استان مطابق میل آنها اداره شود و به همین دلیل در عزل و نصب ها دخالت کرده و حتی از افراد خارج از استان برای تحقق اهداف نادرست خود کمک می گیرند.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به طمع ورزی ها به دریا و نوار ساحلی در بندرعباس اظهار داشت: به واسطه دخالت همین افراد قدرت طلب و سودجو، یکی از مدیران سابق کشور در تماسی تلفنی، اعتراض های من به دریاخواری را بی فایده دانست و خواست که در خطبه های نمازجمعه در این باره صحبت نکنم.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به جایگاه و وظایف دادستان خواستار جلوگیری از زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن در بندرعباس شد و اضافه کرد: در صورت وقوع حوادثی مانند زلزله یا آتش سوزی در بندرعباس، هزاران نفر جان خود را به دلیل همین ساخت و سازهای غیراستاندارد جان خود را از دست خواهند داد.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: در سال های گذشته چه کسی باید جلوی حفر چندین هزار چاه غیرمجاز را می گرفت تا منجر به فرونشست زمین و خشکسالی و از دست رفتن منابع آبی نشود.
وی برخورد با تجاوزها به حقوق عمومی و همچنین مواردی که منجر به سلب آسایش مردم می شود را از دیگر وظایف مدعی العموم دانست و اظهار امیدواری کرد: حضور دادستان در جلوگیری از قانون شکنی ها پررنگ تر از گذشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به شناختی که از رئیس قوه قضاییه دارد با کسانی که علیه دستگاه قضایی جوسازی می کنند مخالف است اما این به معنای بدون اشکال بودن دستگاه قضایی و بی نیازی آن از نصیحت مشفقانه نیست.
آیت الله نعیم آبادی که در چند هفته پیاپی به تفصیل در خطبه های نمازجمعه درباره غیرقانونی بودن بازار ماهی فروشان در حال ساخت بندرعباس سخنرانی کرده است در آخرین بخش از سخنان خود اظهار امیدواری کرد: دادستان و استاندار بندرعباس در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا مردم شاهد هر چه زودتر شاهد مرگ بازار فساد و تجاوز باشند.
روز پنجشنبه در مراسمی با حضور دادستان کل کشور و مسئولان استان هرمزگان، سعید اسدی به دلیل 10سال خدمت در جایگاه دادستان بندرعباس مورد تکریم قرار گرفت و ابوالفتح ابوالهادی به عنوان دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.
2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com



انتهای پیام /*