تعویض بنر و تصاویر شهدا با هدف زیباسازی بوده است



به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا جهانبخش میرزاوند، جمع آوری تعدادی از بنرهای تصاویر شهدا را اقدامی معمول برای نوسازی این تصاویر در آغاز سال نو دانست و گفت: جوسازی برخی شبکه های اجتماعی علیه نیروهای خدوم شهرداری که در این زمینه صورت گرفته، می توان نوعی بی اطلاعی و ظلم به زحمت کشان عرصه خدمات شهری تلقی کرد.
وی بیان کرد: متاسفانه شب گذشته (دوم اسفند) عده ای بر اثر بی اطلاعی و سوء برداشت، تعویض و نوسازی تصاویر شهدا را به گونه ای دیگر برداشت کردند.
میرزاوند ادامه داد: اگر قرار است شهر شیراز به استقبال بهار و سال نو برود چه بهتر که این کار با زیباسازی و غبار روبی تمثال مبارک شهدا انجام شود زیرا مدد گرفتن از ایثارگران عرصه های جهاد و شهادت در آستانه نوروز حال ما را احسن الحال می کند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز افزود: عملیات تعویض تنها برای بنرهایی صورت گرفته که چندین سال از نصب آنها سپری و به مرور زمان دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به تعویض داشتند.
او بیان کرد: طبیعی است که تصاویر نصب شده شهدا در سطح شهر به مرور زمان رنگ می بازد و آسیب می بیند، بنابراین تعویض تمثال مبارک شهدا نباید عامل بهانه جویی برای برخی باشد، بلکه برعکس تعویض و نصب 965 بنر تصویر شهدا و آماده سازی 200 تصویردیگر ازشهدای گرانقدر سال های دفاع مقدس هرگونه نگرانی را برای حفظ و پاسداشت یاد و خاطره شهدا از بین می برد.
میرزاوند ادامه داد: ترمیم قاب تصاویر شهدا به همراه نوسازی آنها بر اساس قراردادی است که ظرف سال های گذشته با بخش خصوصی منعقد شده و تا کنون ادامه داشته و این اتفاق، رویداد جدیدی نیست و به نظر می رسد این تلاش باید ارج نهاده شود چراکه همه ماوامدارخون شهدا هستیم و هرگونه خدمت برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان کوچکترین وظیفه ماست.
وی افزود: متحد الشکل کردن و یکسان سازی سیما و منظر شهری در دستور کار این سازمان قرار دارد و زیبا سازی قاب تصاویر شهدا نیز از جمله برنامه های این نهاد است.
میرزاوند اظهار داشت: اگر خدای ناکرده در جمع آوری و نصب تمثال شهدای گرانقدر قصوری صورت گرفته باشد با مقصران برخورد قاطع خواهد شد.
وی، همچنین گفت: تاکید می کنیم که تعویض این تصاویر ارتباطی با یادواره شهدای مدافع حرم ندارد و اتفاقا شهرداری شیراز در تهیه و نصب تصاویر این یادواره مشارکت فعال داشته و حمایت معنوی و مادی خود را از این یادواره دریغ نداشته است و نباید تعویض تصاویر فرسوده شهدا را با موضوع یادواره شهدای مدافع حرم ربط داد.
2027 /6118



انتهای پیام /*