حق الجلسه اعضای شوراهای شهر و روستاافزایش می یابد



به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرناT امیرشهلا در حاشیه برگزاری سومین نشست اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این نشست ،گفت: در این جلسه درخصوص ‘سپنتا نیکنام ‘عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد که ماه‌هاست در جلسات این شورا از حضور وی جلوگیری شده است ،مسایلی مطرح شد .
وی خاطر نشان کرد: در این مورد اختلاف نظر هایی بین مجلس و شورای اسلامی و شورای نگهبان وجود دارد که موضوع به تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده تا تصمیم گیری نهایی انجام شود.
شهلا افزود: نمایندگان شورای عالی استان ها در نامه‌ای خطاب به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرده‌اند که زمینه حضور این عضو شورای شهر به شورای عالی استان ها فراهم و وی رفع تعلیق شود .
سخنگوی شورای عالی استان‌ها بررسی آیین نامه حقوق و دستمزد شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی دیگر از دستورکارهای سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها عنوان کرد و افزود: پس از بحث و بررسی اعضای شورا با توجه به اینکه حدود 12 سال است حقوق و دستمزد اعضای شوراهای شهر و روستا اضافه نشده است ،اعضای شورای عالی استان‌ها افزایش بین 9 تا 25 درصد حق الجلسه اعضای شوراهای شهر و روستاها را به تصویب رساندند.
وی با بیان اینکه با ابلاغ مصوبه هیات وزیران که 30 تا 40 درصد حقوق اعضای شوراهای شهر و روستا و همچنین بخش و استان کاهش پیدا کرده بود ،گفت: نیاز بود که آیین نامه جدیدی در این خصوص به تصویب برسد و براین اساس در کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و نظر این کمیسیون در صحن علنی شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید.
نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها به نطق‌های پیش از دستور این جلسه اشاره کرد و افزود: اعضا در نطق‌های پیش از دستور به اتفاق به حفظ جایگاه و عنوان شورای عالی استان‌ها به عنوان نهادی فرادستی تاکید کردند.
وی ادامه داد: باید برابر قانون ، بودجه‌های سنواتی و برنامه‌های پنج ساله توسعه‌ای در اختیار نمایندگان شورای عالی استان‌ها قرار گیرد و نظر آنها درخصوص این برنامه اخذ شود که متاسفانه ظرف سال‌های گذشته این کار انجام نشده ات .
شهلا تاکید کرد: به تازگی با جلساتی که میان اعضای شورای عالی استان‌ها و ریاست سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، مقرر شده از این پس در تصویب بودجه‌های سنواتی و برنامه‌های توسعه‌ای نظرات اعضای شورای عالی استان‌ها نیز اخذ شود.
سخنگوی شورای عالی استان‌ها موضوع تامین منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید اعضا در سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها خواند و ادامه داد: موضوع تامین منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها در کنار عدم پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده باعث شده که شهرداری‌ها منابع لازم برای خودگردانی در شهرها را نداشته باشند برهمین اساس هم اکثر شهرداری‌ها با مشکلات مالی مواجه شده‌اند.
اجتمام **2181**1553



انتهای پیام /*