نماینده مردم خمینی شهر: این شهرستان با استاندارد تخت بیمارستانی فاصله دارد



به گزارش ایرنا، « سید محمد جواد ابطحی » روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: به دلیل مهاجرت، جمعیت این شهرستان در آینده نزدیک به 800 هزار نفر افزایش می یابد.
جمعیت شهرستان خمینی شهر اصفهان هم اکنون حدود 350 هزار نفر است.
نماینده خمینی شهر با اشاره به اینکه در بیمارستان 9 دی منظریه این شهرستان از تجهیزات پیشرفته استفاده شده است، گفت: باید برای جذب کادر درمانی مجرب و متخصص این بیمارستان اقدام شود.
وی افزود: بیمارستان 96 تخت خوابی شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر فرسوده است اما با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومان مقاوم سازی شد و باید این بیمارستان را برای خدمت رسانی به مردم مرمت و حفظ کنیم.
ابطحی همچنین خواستار فراهم نمودن زمینه ارائه خدمات ‘ ایراپن ‘در مراکز درمانی شهرستان خمینی شهر شد.
برنامه ‘ ایراپن’ توسط وزارت بهداشت طراحی و اجرا شده که ابزار لازم را برای تشخیص زودهنگام و کنترل بیماری های غیر واگیر در اختیار این وزارتخانه قرار می دهد و ادامه آن به افزایش طول عمر ایرانیان منجر می شود.
هدف از اجرای این برنامه کنترل چهار بیماری شامل بیماری های قلبی-عروقی و سکته ها، سرطان، دیابت و بیماری های تنفسی است و قرار است از این پس این برنامه در سراسر کشور ایران و برای تمام گروه های سنی اجرا شود.
بر اساس این برنامه ارزیابی خطر در زمینه پیشگیری از چهار بیماری دیابت، سرطان، آسم و بیماری‌های تنفسی و همچنین بیماری‌های قلبی برای جمعیت 30 تا 70 سال در شهرستان‌های نقده، شهرضا و مراغه هم اکنون به ‌صورت پایلوت اجرا شده. همچنین غربالگری سرطان روده بزرگ، دهانه رحم و پستان توسط بهورزان در این برنامه در نظر گرفته شده است.
ابطحی همچنین پایگاه های بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر را کافی ندانست و افزود: در حال حاضر 6 پایگاه بهداشت و درمان در این شهرستان فعال است درحالیکه باید به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت یک پایگاه وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: انتظار داریم فضای فیزیکی، کادر درمانی و آمبولانس پایگاه های بهداشت و درمان شهدستان خمینی شهر تامین شود.
امام جمعه خمینی شهر نیز در این مراسم گفت: مردم خمینی شهر پس از افتتاح بیمارستان 9 دی‌ منظریه، دغدعه فرسودگی و تعطیلی بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی این شهرستان را دارند.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ عباس رحیمی’ افزود: باید در همه مسائل پزشکی نظارت دقیق وجود داشته باشد و برای پیشگیری از بیماری، فرهنگ سازی شود تا آمار بیماران کاهش یابد.
در حاشیه این مراسم سهیلا جورکش از قربانیان اسید پاشی در اصفهان با قدردانی از وزیر بهداشت، توسط دکتر قاضی زاده هاشمی مورد معاینه سرپایی قرار گرفت.
بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر با 10 میلیارد تومان هزینه و 174 تحت بیمارستانی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
شهرستان خمینی شهر اصفهان با 350 هزار جمعیت دارای هم اکنون دارای 224 تخت بیمارستانی است که به نسبت جمعیت برای رسیدن به حد مطلوب و استاندارد به 500 تخت دیگر نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت شب گذشته ( چهارشنبه شب ) به منظور افتتاح چند طرح درمانی و بهداشتی وارد اصفهان شد.
ت/ 7150 / 7153 / 2093



انتهای پیام /*