اعلام آمادگی اعضای غایب شورای شهر کرمانشاه برای حضور در جلسات



فضل الله رنجبر عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قوانین و مقررات مربوط به وظایف شوراها، اعضای شورا مکلف و موظف به حضور فعال و مستمر در جلسات رسمی شورا می‌باشند و باید در جلسات حضور یابند.
او همچنین گفت: هرگونه غیبت غیرموجه اعضای شورا به لحاظ قانونی پیگیری می‌شود و تخلف از وظایف مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه شوراهای شهر براساس ماده 68 قانون شهرداری ها باید تا پایان بهمن ماه لایحه بودجه شهرداری را مصوب نمایند، گفت: شورای شهر کرمانشاه در این موضوع قصور و کوتاهی داشته است.
وی اظهار کرد که این تخلف از وظایف به دبیرخانه هیات رسیدگی به تخلفات شوراها در اداره کل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه منعکس می‌شود تا مطابق با مقررات برخورد قانونی صورت گیرد.
فرماندار کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: همچنان که قبلا تاکید کرده ام با قاطعیت از هرگونه فرصت‌ سوزی جلوگیری خواهد شد چرا که ما مدیون مردم عزیز و انقلابی هستیم که همواره در صحنه های مختلف دفاع از نظام همانند راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضورشان سنگ تمام گذاشتند.
رنجبر در ادامه افزود: همراه با مدیریت ارشد استان و مجموعه اداری برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم و هیچ گونه فرصتی را در جهت خدمت به مردم از دست نمی‌دهیم.
وی دوباره تاکید و یادآوری کرد که حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در جلسات الزامی است و همانطور که قبلاً اعلام کردم اعضای شورا اعلام نمودند که در جلسات حضور پیدا خواهند کرد.
او در ادامه اظهار کرد که بررسی موارد پیش آمده در ارتباط با شورای شهر کرمانشاه نیز مطابق با مقررات دقیق صورت خواهد گرفت.
فرماندار کرمانشاه در ارتباط با اظهاراتی که در برخی از رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر انحلال شورای اسلامی شهر کرمانشاه مطرح شده است نیز گفت که انحلال شورا تابع یکسری شرایط و قوانین خاص است.
رنجبر اظهار کرد: تاکنون تخلف شورای شهر کرمانشاه در مورد بودجه شهرداری که باید تا پایان بهمن ماه تصویب می‌شد برای ما محرز شده است که این تخلف را به اداره کل امور شهری استانداری کرمانشاه ارجاع دادیم تا این تخلف را رسیدگی کنند.
به گفته او، کوتاهی شورای شهر کرمانشاه در لایحه بودجه امسال شهرداری محرز شده است.
وی با بیان اینکه حضور نیافتن برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در جلسات شورا را اعلام کرده ایم، گفت: هرگونه غیبت اعضای شورا را به اداره کل دفتر امور شهری استانداری اعلام می‌کنیم.
رنجبر تصریح کرد: هر عضو شورای شهر که 6 جلسه متوالی یا 12 جلسه متناوب در جلسات شورا به صورت غیرموجه حضور نداشته باشد تخلف محسوب می‌شود و مطابق با قوانین با این افراد برخورد خواهد شد.
چهار تن از 11 عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در جلسات اخیر شورا حضور پیدا نکردند و این موضوع واکنش های زیادی در میان شهروندان به دنبال داشته است.
شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیونی استان را در خود جای داده است.
3033/8066



انتهای پیام /*