تعیین مختصات سه نقطه برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای «ای تی آر»



مسعود خداخواست روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام مهم، فنی و تخصصی توسط تیم امداد کوهستان به سرپرستی مهدی پور ابراهیم مسئول فنی عملیات امدادی این سانحه هوایی انجام شده است.
وی تصریح کرد: جعبه سیاه این هواپیما پس از پیدا شدن با حضور نماینده شرکت فرانسوی سازنده هواپیمای «ای تی آر»، نماینده سازمان هواپیمایی کشور و نماینده شرکت هواپیمای آسمان بررسی و دلیل بروز سانحه هوایی نیز اعلام می‌شود.
وی افزود: گروه هفت نفره فرانسوی از شرکت سازنده این هواپیما هم اینک در تهران حضور دارند و نماینده آنان نیز برای پیگیری امور و بررسی‌های لازم در منطقه کوه گل سی سخت حضور یافته است.
نماینده شرکت هواپیمایی آسمان بیان کرد: بقایا و قطعاتی از این هواپیمای سقوط کرده نیز توسط امدادگران جمعیت هلال احمر و کوهنوردان اعزامی به محل بروز سانحه هوایی نقطه زنی و علامت گذاری شده اما شرایط نامساعد جوی اجازه یافتن این قطعات را تاکنون به مسئولان فنی و نمایندگان شرکت آسمان نداده است.
خداخواست ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن محل وقوع این سانحه هوایی و شرایط نامساعد جوی پیدا شدن جعبه سیاه همچون یافتن و انتقال پیکر جانباختگان زمان بر است.
وی بیان کرد: همه تلاش متصدیان، نیروهای امدادی و مردمی ظرف روزهای گذشته بر جست و جو و انتقال پیکر جان‌باختگان این سانحه متمرکز شده بود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
روز سه شنبه و پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد. و
7535/3016/6110



انتهای پیام /*