دوره بازآموزی طرح امداد و نجات امدادگران 6 استان کشور در اردبیل برگزار شد



بهرام غیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره با حضور نجاتگران و پرسنل پایگاه های امداد و نجات بین شهری استان های البرز ، تهران ، قزوین ، گیلان ، مازندران و نجاتگران‌ اردبیلی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی به مدت هفت روز برگزاری می شود، تصریح کرد: این دوره از سوم تا نهم اسفند ماه در سه مرحله به صورت منطقه ای در استان اردبیل اجرا می شود.
او گفت: در این دوره خودرو نجات و تجهیزات مربوطه ، خودرو آمبولانس و تجهیزات مربوطه ، مدیریت صحنه ، رهاسازی و تثبیت خودرو توسط مربیان استانی و کشوری آموزش داده می شود.
در پایان دوره به نجاتگران قبول شده در آزمون کتبی و عملی گواهی پایان دوره 16 ساعته صادر خواهد شد و این افراد به عنوان سرتیم آموزش های لازم را به نجاتگران پایگاه های امداد و نجات بین شهری استان های خود برای حضور در طرح امداد و نجات نوروزی سال 97 ارائه خواهند داد.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
7116/6018



انتهای پیام /*