بانک ذخیره پوست شیراز نیازمند اهدای پوست است



دکتر عبدالخالق کشاورزی، روز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش بهبود یافتگان سوختگی بیش از 50 درصد و خانواده های اهداکنندگان پوست در شیراز، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دستیابی به علم پیوند پوست در شیراز یک رویداد کم نظیر علمی است و استفاده از این روش موجب شده بیماران سوختگی بیش از 50 درصد از مرگ حتمی نجات یابند در حالی که در گذشته شانس زنده ماندن این افراد بسیار اندک بود.
وی افزود: ماهانه به ‌طور میانگین 130 نفر در مرکز آموزشی درمانی سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز بستری می‌شوند که میزان سوختگی حدود 30 نفر از آنها بالای 60‌درصد است و با تلاش تیم جراحی این مرکز از مرگ حتمی نجات می یابند.
کشاورزی ادامه داد: تا کنون در این مرکز جان 170 بیمار دچار سوختگی با استفاده از روش مدرن پزشکی پیوند پوست از مرگ حتمی نجات یافته است و در این زمینه پزشکان این مرکز درمانی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند.
کشاورزی، رضایت 124خانواده اهدا کننده پوست برای نجات جان بیماران سوختگی را یک موضوع مهم دانست و گفت: با این اقدام انسان دوستانه که از سوی خانواده های نیک اندیشان صورت گرفته به طور میانگین ماهیانه 70 عمل پیوند پوست در شیراز انجام شده است.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز با تاکید بر موضوع نیاز بانک ذخیره پوست شیراز به اهدای پوست از سوی مردم، اظهار داشت: در گذشته انتقال بیماران به اتاق عمل برای پیوند پوست با تاخیر 2 یا چند هفته‌ای صورت می‌گرفت اما در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت فناوری و با افزوده شدن بخش‌های پشتیبان ICU مدرن انتقال بیمار به اتاق عمل ظرف چند روز انجام می‌شود.
کشاورزی افزود: پزشکان این بیمارستان می توانند پیچیده ترین جراحی های سوختگی را منطبق با استانداردهای دنیا در این مرکز درمانی انجام دهند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این‌که پوست افراد مبتلا به مرگ مغزی در صورت رضایت خانواده به بیماران سوختگی پیوند زده می‌شود، در باره تسهیل پیوند پوست بیان کرد: این عمل در کاهش هزینه و دوران نقاهت موثر است.
6113 /6118



انتهای پیام /*