تشکیل 2200 گروه طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر در کشور



به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد‌حسین توانایی روز یکشنبه در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: تشکیل و گسترش گروه‌های طلایه ‌داران از برنامه‌ها و اولویت های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و در این ارتباط تاکنون 150 هزار نفر در استان‌ها آموزش های لازم را فراگرفته اند.
وی بیان کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی و اداری از دیگر اولویت های این ستاد است که نقشی مهم در کاهش تخلفات و منکرها در صنف و اتحادیه ها و افزایش معروف‌ها در دستگاه‌های اجرایی دارد.
توانایی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی هماهنگی بین دستگاه‌ها و مردم برای تذکر زبانی به منظور افزایش معروف‌ها و کاهش منکرهاست.
وی، آموزش کارکنان دولت را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی و اداری عنوان کرد و گفت: با ارائه این آموزش‌ها اگر تخلفی در دستگاه های اجرایی و اداری مشاهده و یا پیشنهاد تخلفی از مراجعه کنندگان ارائه شد باید از طریق تذکر از بروز آن تخلف جلوگیری شود.
توانایی، در باره تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: جایگاه و پشتوانه قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با این مصوبه مستحکم شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: برای تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سالروز شهادت ‘حسن گورکی’ نخستین شهید این عرصه در بوشهر، به عنوان روز احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تعیین شود.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکرکمال آفرین و نجات بخش است.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: استکبار جهانی در تلاش برای امر به منکر و نهی از معروف همه امکانات خود را به خدمت گرفته است.
صفایی بوشهری ادامه داد: امروز جهان استکبار با استفاده از همه نیروی خود و روشهای الکترونیکی برای تهاجم به ملت ها فکر جوانان را هدف قرار داده است.
امام جمعه بوشهر اظهار کرد: امروز دشمن در قالب تهاجم ادراکی فکرها را مدیریت و ایمان و اندیشه جامعه را برهم می زند به همین دلیل در ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر باید جهادی عمل کرد.
وی درباره استان بوشهر گفت: با توجه به وجود اقوام مختلف در این استان طراحی برنامه های فرهنگی مناسب باید در اولویت باشد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) و دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌های اداری این استان فعال شده است.
سردار علی رزمجو افزود: با تشکیل این شوراها در دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر، زمینه تحقق مطالبات و تکریم مردم فراهم است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: تاثیرگذارترین راه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از طریق مراکز آموزشی، دانشجویان و دانش‌آموزان است.
رزمجو گفت: پیشگامان ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی کارمندان و مدیران دولتی، در دانشگاه‌ها دانشجویان و در مدرسه ها دانش آموزان هستند.
استاندار بوشهر گفت: رسالت انبیا هدایت بشر و اصلاح جامعه است و امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز
تحقق این هدف متعالی است.
عبدالکریم گراوند افزود: غفلت از سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر باعث گمراهی و نرسیدن جامعه به هدفهای خود است.
وی اضافه کرد: در نظام اسلامی، هدر دادن منابع با اجرای کارهای غیر کارشناسی منکر است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه جامعه اسلامی باید الگوی نظم و انضباط باشد تاکید کرد: یکی از گله مندی های مردم، انجام با تاخیر امور اداری است که باعث سرخوردگی و نارضایتی بدنه اجتماعی می شود و به عنوان منکر باید با آن مبارزه کرد.
گراوند با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: ایجاد مانع برای حل مشکل اشتغال بالاترین منکر به شمار می رود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع، رعایت عدل و انصاف در برخورد با مردم، نظم و انضباط در کار، اظهار نظر عالمانه و کارشناسی در کارها و تسهیل گری در امور اداری مهم ترین معروف هاست که همه باید بدان پایبند باشیم.
6047/6043**



انتهای پیام /*