عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد



به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سرهنگ علی اصغر افتخاری در این خصوص افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و هتک حیثیت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان داشت: طبق اظهار شاکی، فردی ناشناس با دسترسی به تصاویر خانوادگی، اقدام به انتشار آن در پیام رسان‌ های موبایلی کرده که باعث از بین رفتن آبروی وی در بین اقوام و آشنایان شده است.
رئیس پلیس فتا هرمزگان اظهار کرد: در بررسی اولیه مشخص شد متهم از هویت جعلی برای مزاحمت استفاده کرده که با انجام اقدام های فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت «م.الف» شناسایی و به صورت غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
افتخاری گفت: در بازجویی انجام شده، متهم ابتدا منکر جرم خود شد اما با روبه ‌رو شدن با مستندهای جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و بعد از سرقت گوشی شاکی، به تصاویر خصوصی وی دسترسی و اقدام به تهدید و اخاذی از وی کرده است.
وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان تلفن همراه محل مناسبی برای نگهداری تصاویر خانوادگی نمی ‌باشد چرا که در صورت گم شدن افراد سودجو از تصاویر آن سوء استفاده می کنند.
این مسئول اظهار کرد: مردم بر روی گوشی های خود از نرم ‌افزارهای مختلفی برای رمزنگاری استفاده کنند تا افراد سودجو نتوانند به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com



انتهای پیام /*