مطهری: پلیس با رافت با مخلان نظم و امنیت خیابان پاسداران برخورد کرد



به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مطهری روز یکشنبه در حاشیه مراسم شهدای فاطمی (شهدای حادثه خیابان پاسداران) که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نباید به هر گروهی اجازه داد که در خیابان ها تجمع کرده و موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند و البته در حادثه خیابان پاسداران نیز پلیس باید سریعتر با این افراد برخورد می کرد.
مطهری گفت: معتقدم شورای تامین و وزارت کشور در حادثه خوب عمل نکرد و باید دست نیروی انتظامی نیز باز گذاشته می شد تا به سرعت مانع از بروز اغتشاش و آشوب دراین حادثه می شد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سئوالی مبنی براینکه اگر فرقه ها در چارچوب قوانین فعالیت کنند آیا نظام مخالف فعالیت آنها است؟ اظهار کرد: اگر خرافات را اشاعه ندهند جمهوری اسلامی ایران با آنها هیچ مشکل ندارد.
وی افزود: شاید در گذشته تند روی هایی صورت گرفته باشد، ولی در مجموع دروایش خطری برای جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی شوند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص حجاب بانوان نیز افزود: مطرح شدن حجاب مربوط به دشمنان است و هیچ مشکلی در خصوص حجاب بانوان در کشور نداریم و بهتر است که رسانه ها به این موضوع زیاد نپردازند.
مطهری تاکید کرد: زنان کشور حجاب اسلامی را به میل خود انتخاب کرده اند و هیچ اجباری در این زمینه وجود نداشته است.
به گزارش ایرنا، جمعی از اراذل و اوباش دوشنبه شب (30 بهمن) در اقدامی غیرقانونی با تجمع در خیابان پاسداران تهران (محدوده کلانتری 102) ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری در سطح منطقه، 3 مامور پلیس و یک نیروی بسیجی را حین انجام وظیفه برای برقراری نظم و امنیت به شهادت رساندند.
آیین تشییع پیکر پاک شهدای این حادثه، سوم اسفندماه در تهران برگزار شد.
مراسم ترحیم شهدای حادثه خیابان پاسداران نیز ساعت 14 تا 16 امروز با حضور خانواده این شهدا و جمعی از مردم و مسئولان در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
در پی این حوادث 201 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای حوادث خیابان پاسداران را محکوم کردند و خواستار قاطعیت دستگاه قضا و برخورد با آشوب‌ گران و قانون‌شکنان و منافیان نظم و امنیت شدند.
تهرام//7247//1348



انتهای پیام /*