هدفگذاری افزایش 15 درصدی زائران خارجی در خراسان رضوی



حمید موسوی روز یکشنبه در مراسم راه اندازی پایگاه خبری – تحلیلی زیارت نیوز در مشهد افزود: جمعیت قابل توجهی از شیعیان در کشورهای مزبور حضور دارند که مشتاق زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) هستند.
وی اظهار کرد: در این راستا اقداماتی از جمله فعالیت های فرهنگی، اعزام هیات برای برگزاری نشست های گفت و گو با مسئولان آن کشورها و بسترسازی برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های شهر زیارتی مشهد انجام گرفته است.
وی گفت: زیارت شاخصه اصلی فرهنگی خراسان رضوی است و وجود بارگاه منور رضوی در مشهد باعث ارتقای جایگاه آن در جهان اسلام شده به طوری که در 10 ماه امسال یک میلیون و 800 هزار زائر خارجی به مشهد مقدس سفر کردند.
موسوی افزود: حضرت امام رضا (ع)، تنها امام معصوم است که در ایران مدفون شده و به همین منظور شهر مشهد مامن و پناهگاه بسیاری از شیعیان و محبین اهل بیت (ع) است.
وی اظهار کرد: این امر فرصتی مغتنم برای ایران اسلامی است تا با بهره گیری از سیره و منش حضرت امام رضا (ع) و جذب زائران به مشهد، برای وحدت امت اسلامی تلاش نمود.
وی گفت: سند توسعه کمی و کیفی زیارت در این استان تصویب شده و یکی از بسته های آن، بسته رسانه است که در این راستا تاکنون کارگروه ‘رسانه و زیارت رضوی’ در استان تشکیل شده و ترویج و توسعه زیارت را دنبال می کند.
موسوی افزود: همچنین امسال سه رویداد مهم در نتیجه تصمیمات کارگروه رسانه و زیارت رضوی شکل گرفت که شامل راه اندازی رادیو زیارت، خبرگزاری فرهنگ رضوی و پایگاه خبری – تحلیلی زیارت است.
وی اظهار کرد: در دهه فجر امسال پژوهشکده زیارت در دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی شد و همچنین زمینه راه اندازی سه رشته با موضوع زیارت و گردشگری مذهبی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم گردید.
وی گفت: رسانه ها باید با کار تبلیغاتی و رسانه ای مناسب، هجمه های اعتقادی و مذهبی دشمن را خنثی کنند.
موسوی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی خراسان رضوی در موضوع زیارت به زبان بین المللی بسیار اندک است، افزود: رسانه ها باید با ترجمه تولیدات خود به زبان های متعدد دامنه مخاطبانشان را در سطح جهان گسترش دهند.
وی اظهار کرد: در این راستا پایگاه خبری – تحلیلی زیارت علاوه بر زبان فارسی به زبان های انگلیسی و عربی نیز خبر منتشر می کند و رسانه های مختلف دیگر نیز باید بستر ترجمه تولیدات خود به زبان های متعدد را فراهم کنند.
پایگاه خبری – تحلیلی زیارت نیوز متعلق به بخش خصوصی است و در چارچوب برنامه های مربوط به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام راه اندازی شده است.
7489 / 6053



انتهای پیام /*