بنای جدید ثبت احوال اردکان افتتاح شد



به گزارش ایرنا حمید درخشان نیا در آیین افتتاح این اداره جدیدالتاسیس با بیان اینکه فعالیتی که در آن اخلاص با نیت خوب، تلاش و بدون توقع پیگیری و با حداقل هزینه از بیت المال انجام می گیرد منشا خیر ، برکت و خدمت است افزود: اداره ثبت و احوال این شهرستان با تلاش شبانه روزی همکاران و با مکانیزه شدن، پیشرفت خوبی داشته است .
وی به فرایند صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی و بسیار مهمی برای تحقق دولت الکترونیک است و این کار با جدیت از سال 94 شروع شده است و در سال 97 به پایان خواهد رسید .
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: این کار در ردیف کشورهای توسعه یافته مثل فرانسه ، نروژ ، سوئد ، المان انجام گرفته است.
درخشان نیا با اشاره به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در کارت‌‌های هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضاء الکترونیکی در این کارت‌ها پیش بینی شده است .
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که دارندگان کارت می‌توانند از این کارت‌ها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارت‌های هوشمند استفاده کنند و در واقع کارت‌های ملی همانند کارت‌های بانکی در استفاده از عابربانک‌ها عمل خواهند کرد.
درخشان‌نیا تصریح کرد: براساس بخشنامه دولت از بخش استخدامی به سازمان ثبت احوال، این سازمان مکلف شد تا به صورت پایلوت در استان‌ها سمنان،خوزستان و قم حذف کپی مدارک انجام شود ضمن اینکه طرح اشاره شده پس از اجرای پایلوت به زودی در سراسر کشور اجرا شود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: در طرح اشاره شده قرار است دستگاه‌های اجرایی برای استعلام هویت افراد از طریق پایگاه ثبت احوال اقدام کنند و با این طرح دیگر نیازی به کپی مدارک نیست.
فرماندار اردکان نیز در این آیین با بیان اینکه ثبت‌احوال سازمانی حیاتی و مهم است که وظیفه ثبت و حفظ اسناد هویتی مردم را بر عهده دارد با تقدیر از تلاش کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان اردکان، آمارها و مستندات ثبت‌شده از وقایع حیاتی شهرستان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ثبت و تحلیل این آمارها اگر در موقع مقرر و قانونی خود انجام شود، می‌تواند معیار مناسبی برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باشد.
رئیس شورای ثبت احوال شهرستان اردکان تولد، ازدواج، طلاق و مرگ را مهم‌ترین رویدادهای طول عمر انسان برشمرد که ثبت همه آن‌ها توسط سازمان ثبت‌احوال انجام می‌شود .
هادی مقیمی ادامه داد: با تغییر سبک زندگی مردم، آمارهای ازدواج و طلاق در کشور دستخوش تغییراتی شده است که باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی، آن را به وضعیت مناسب‌تری برسانیم.
فرماندار اردکان به خدمات سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: صدور کارت هوشمند ملی که کارکردهای متعددی برای آن تعریف شده، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشور برای احراز هویت است و با توجه به نزدیکی انتخابات انتظار می‌رود بازه زمانی صدور و تحویل آن کاهش یابد.
اداره ثبت احوال اردکان در سال 1348 تاسیس و در سال 1360 ساختمان آن به بهره برداری رسید هم اکنون این اداره در ساختمانی دو طبقه با زیربنای 400 مترمربع و با هزینه 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197



انتهای پیام /*