جمعی از اهالی کوت عبداله خواستار بهبود خدمات شهری شدند



یکی از اهالی شهر کوت عبداله که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بسیاری از فاضلاب این منطقه روباز هستند. خروجی فاضلاب شهر کوت عبداله پشت منطقه مسکونی کوی نخلستان قرار دارد که هم اکنون به یک باتلاق تبدیل شده است.
وی افزود: پیمانکار شهرداری خیابان های شهر را برای احداث جوی روباز حفاری کرده اما پس از پیشرفت 30 تا 40 درصدی کار را نیمه کاره رها کرده که این مساله مشکلات بسیاری را در امر تردد شهروندان ایجاد کرده است.
این شهروند گفت: پس از باران روز شنبه این کانال ها از آب پر شدند و یک کودک خردسال در آن افتاد که اگر سرعت عمل خانواده وی نبود به طور قطع اتفاق تلخی رخ می داد.
وی افزود: در زمان شهردار پیشین سطل های زباله بسیاری مناطق از جمله شکاره 3 جمع آوری شد تا با سطل های جدید جایگزین کنند اما با گذشت یکسال همچنان این مناطق بدون سطل زباله هستند و شهروندان زباله های خود را زمین خالی رها می کنند.
روابط عمومی شهرداری کوت عبداله در این باره گفت:مهم ترین مشکل کنونی شهر کوت عبداله نبود سیستم فاضلاب است.
حسین سعده با بیان اینکه حتی دفع فاضلاب این منطقه به شیوه سنتی هم به طور درستی اجرا نمی شود افزود: تا مشکل فاضلاب این شهر حل نشود نمی توان خدمات شهری مطلوبی به شهروندان ارایه داد.
وی گفت: وظیفه شهرداری دفع آب های سطحی و هدایت آن به فاضلاب است اما برای رفاه حال شهروندان در سه ماه گذشته سه هزار متر جوی روباز توسط شهرداری احداث شده است.
سعده یادآور شد: مشکل این منطقه تنها با ساخت جوی حل نمی شود زیرا لایروبی جوی و حمل بهداشتی فاضلاب از دیگر الزامات است.
وی درخصوص نبود سطل زباله در محله های این شهر هم گفت: پارسال یک پیمانکار متعهد به جمع آوری سطل های زباله قدیم و خرید سطل های جدید شد اما به دلیل تغییر و تحولات شورای شهر و شهردار این مساله به تاخیر افتاد.
کوت عبداله که بخشی از مناطق حاشیه اهواز بود، با مصوبه سفر استانی دولت گذشته از اهواز منفک و با 9 روستای اطرافش، شهرستان کارون را تشکیل دادند و کوت عبداله به عنوان مرکز این شهرستان تعیین شد.
شهرستان کارون دارای جمعیت 180 هزار نفری و شامل 20 شهرک و روستای متصل و منفصل از هم است.
9887/ 6037



انتهای پیام /*