ممنوعیت هرگونه حفاری و شکاف آسفالت از 15 اسفند در اهواز



علیرضا عالیپور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پدیده گرد و غبار در شهر اهواز سبب شده تا عملیات رنگ آمیزی جداول و آماده سازی شهر برای سال جدید به تاخیر افتد اما امیدواریم در نیمه دوم اسفند این امر با شتاب بیشتری انجام شود.

**استقرار 700 چادر برای مسافران نوروزی
وی با اشاره به اینکه در قالب هر کدام از کمیته های ستاد نوروزی اهواز شرح وظایفی تعیین شده ادامه داد: در تلاش هستیم تا نوروز فرح بخشی را برای مسافران و شهروندان در مرکز استان خوزستان رقم بزنیم.
عالیپور گفت: محل اصلی اسکان میهمانان نوروزی با ظرفیت 700 چادر و امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام، توقفگاه و تامین صبحانه در فضای خالی حاشیه نمایشگاه بین اللملی اهواز است.
وی با بیان اینکه یک تور اهوازگردی نیز برای میهمانان نوروزی برگزار خواهد شد یادآور شد: در محل نمایشگاه بین المللی اهواز نیز یک نمایشگاه خوزستان شناسی برپا می شود.
عالیپور درخصوص کمیته روابط عمومی و ارتباطات هم توضیح داد: 17 ایستگاه مسافران نوروزی برای ارایه نقشه راهنمای مکان های تفریحی، گردشگری و راهنمای مسیرها به میهمانان تدارک دیده شده است.

** نصب 50 المان در سطح شهر
معاون خدمات شهری اهواز نصب بالغ بر 50 المان و مجسمه در معابر شهری و پارک های مهم شهر را از وظایف کمیته زیباسازی دانست و افزود: این المان ها موضوعات مختلفی مانند آیین نوروزی، سنت های بومی و مرور خاطرات گذشته را درخود جای جای می دهند.
عالیپور درخصوص کمیته خدمات شهری نیز گفت:پاکسازی گسترده معابر، گل کاری میادین، آماده سازی پارک ها از دیگر اقدامات است. پارک شهروند با حفظ کاربری جنگلی آن برای تفریح مسافران و شهروندان فضاسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه با کمک بسیج شهرداری اهواز انضباط و امنیت شهروندان و مسافران در جوار رودخانه کارون فراهم می شود ادامه داد: حفاظت از سایت های قایقرانی، استقرار گروه های نجات غریق و گشت های ساحلی از وظایف کمیته ایمنی و آتش نشانی است.
بنابراین گزارش، در بازه زمانی 25 اسفند 95 تا پنجم فروردین امسال، سه میلیون و 41 هزار و 45 نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان دیدن کردند که از این تعداد یک میلیون و 560 هزار و 891 نفر حداقل یک شب اقامت داشتند.
ایذه با 379 هزار نفر بیشترین آمار اقامت‌کنندگان را داشت و پس از آن به ترتیب شهرهای اندیکا با 175 هزار نفر، دزفول با 124 هزار نفر، اهواز با 120 هزار نفر و آبادان با 93 هزار نفر پذیرای میهمانان بودند.
اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی خوزستان شامل 38 هتل، پنج هتل آپارتمان، 24 مهمان‌پذیر، 26 مرکز پذیرایی بین‌راهی، 10 سفره‌خانه سنتی و سه مرکز سرگرمی و تفریحی است.
9887/ 6037



انتهای پیام /*