یک دستگاه ازون تراپی به بیمارستان دیر اختصاص گرفت



به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز دوشنبه در جلسه ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: این دستگاه و تجهیزات خریداری شده برای راه‌اندازی کلینیک زخم در بیمارستان دیر با حضور کارشناسان مربوطه بزودی نصب می شود.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی کلینیک زخم در بیمارستان امام هادی (ع) دیر باعث کاهش رفت و آمد شهروندان به خارج از استان شده و علاوه بر پوشش خدمات به بیماران مناطق جنوبی استان بوشهر توان ارایه خدمات به مناطق همجوار در استان هرمزگان و فارس را دارد.
آخوندی ادامه داد: با نصب این دستگاه بیماران می‌توانند با مراجعه به کلینیک درمان زخم و انجام مشاوره‌ی تخصصی از تمامی خدمات بهره‌مند شده و پس از طی کردن دوره‌ درمان به بهبودی کامل دست یابند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: زخم‌ها در افراد مبتلا به دیابت بسختی بهبود می‌یابند زیرا مشکلاتی که برای عصب‌ها و گردش خون ایجاد می‌شود مانند نوروپاتی محیطی و بیماری‌های انسداد شریانی مانع بسته شدن زخم‌ها می‌شود.
وی اضافه کرد: درمان این زخم‌های در کلینیک زخم به طور کلی شامل دبریدمان یا تخلیه زخم، تخلیه بافت‌های مرده و کنترل عفونت، استفاده از دستگاه‌های جدید و پیشرفته، پانسمان‌های پیشرفته‌ درمانی و آموزش مراقبت‌های ضروری پای دیابتی است که سرعت ترمیم زخم را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه گاز اُزون قابلیت فوق‌العاده‌ی در ترمیم بافت و ضدعفونی زخم‌ها دارد، تاکید کرد: اُزون تراپی باعث کاهش و حذف عفونت در زخم می‌شود و با تشخیص پزشک نسبت به میزان استفاده از این گاز سرعت ترمیم زخم افزایش و زمان بهبودی به طور موثری کاهش می‌یابد.
آخوندی بیان کرد: اُزون تراپی از جمله خدمات موثر برای بهبود عملکرد افراد دیابتی بویژه در موارد دارای زخم برای جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر و قطع عضو ناشی از آن محسوب می شود و طبق آمار در 92 درصد از بیمارانی که زخم دیابت داشته اند با ازون تراپی درمان شده‌ و از قطع عضو جلوگیری شده است.
7207/6043



انتهای پیام /*