زندگی زناشویی بر مجردی ارجحیت دارد



به گزارش ایرنا، ‘ مرضیه فرشاد ‘ روز سه شنبه در همایش ‘ ازدواج، طلاق و جامعه سالم ‘ که در دانشگاه آزاد شاهین شهر برگزار شد، افزود: استنباط برخی از جوانان این است که ازدواج، رفاه نسبی و فردی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و این استنباط کاملا اشتباه است.
وی با بیان اینکه استحکام خانواده در تمام مراحل از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: آسیب شناسی درباره طلاق از موضوعات مهمی است که پژوهشگران باید به آن توجه کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار ثبت احوال در ابتدای سال 1396 کاهش خام طلاق را نشان می دهد و همه احساس می کنیم که اتفاقات خوبی در حال وقوع است در حالیکه مقایسه این آمار با آمار سال 1395 نشان می دهد که این موضوع دو بعد دارد و اگر ازدواجی اتفاق نیفتد طبیعتا طلاقی هم اتفاق نمی افتد.
فرشاد اضافه کرد: باید به اعضای هیات علمی دانشگاه کمک کنیم تا راهکاری برای کاهش طلاق پیدا کنند زیرا از طلاق، فرزندان بیشترین آسیب را می بییند.
وی افزود: بیش از 90 درصد فرزندان طلاق در خانه های سلامت و حاصل عدم مهارت ارتباطی هستند.

*** بدترین زنان کسانی هستند که مهریه شان بالا باشد
امام جمعه شاهین شهر نیز در ادامه این همایش گفت: براساس روایات، بدترین زنان کسانی هستند که مهریه شان بالا باشد.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ مرتضی ملکیان ‘ تصریح کرد: مودت بالاتر از محبت است و زوجین باید به این موضوع توجه کنند.
وی افزود: اگر زوجین تقوا را رعایت کنند خدا در قرآن وعده داده است از فضل خودش آنها را بی نیاز می کند و امکانات زندگی را برای آنها فراهم می کند
در ادامه این همایش حجت الاسلام مهدی گرجی کارشناس خانواده با بیان اینکه تشریفات و تجملات یکی از علت های اصلی تاخیر در ازدواج است، بیان کرد: شخصیت انسان ها به مدل ماشین و چیدمان خانه نیست.
وی با اشاره به اینکه سونامی طلاق در سراسر دنیا وجود دارد، گفت: در سفری که به آلمان داشتم از پژوهشگری درباره تعداد طلاق ها در آنجا پرسیدم و او گفت از هر 10 ازدواج 4 تا 6 مورد به طلاق منجر می شود.
همایش یک روزه ‘ازدواج، طلاق و جامعه سالم’ با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر روز سه شنبه در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.
62 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 45 مقاله بصورت شفاهی و پوستری مورد پذیرش قرار گرفت.
برگزاری کارگاه آموزشی نیز از جمله برنامه های این همایش بود.
ت / 6020/ 2093



انتهای پیام /*