اهواز میزبان همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور



به گزارش ایرنا بیست و یکمین سمینار سراسری دانشجویان داروسازی کشور به مدت سه روز با حضور دانشگاهیان ، برخی از چهره های کشوری و صاحب نظران مسائل دارویی و شرکت های داروسازی مطرح ایران برگزار می شود.
دبیر بیست و یکمین سمینار سراسری دانشجویان داروسازی دانشگاههای سراسر کشور روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در سرسرای اداری دانشکده داروسازی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت:این سمینار علمی و صنفی با هدف آگاهی بخشی درزمینه جایگاه و خدمات داروساز در نظام سلامت ، انتخاب و انتقال موضوع های علمی روز به دانشجویان با برگزاری کارگاه های تخصصی ، شناسایی مشکلات موجود در نظام آموزش داروسازی و ارائه راه حل های موثر ، شناسایی و طرح مسایل صنفی ، برپایی دوره های آموزشی و ایجاد فرصت آشنایی سرمایه گذاران دارویی و فعالان صنعت دارویی با پتانسیل های بالقوه استان خوزستان برگزارمی شود.
احسان کوشکی با اشاره به اینکه سمینار سراسری دانشجویان داروسازی ایران به میزبانی اهواز در سال های 78 و 87 برگزار شده ،افزود: 750مقاله از دانشجویان و دانشگاهیان رشته داروسازی به دبیرخانه این سمینار رسیده که از این تعداد 360مقاله حد نصاب لازم را برای شرکت در این همایش کسب کرده اند که از این تعداد 69مقاله از اهواز مورد پذیرش هیات داوری قرار گرفته است.
دبیر سمینار سراسری دانشجویان داروسازی ایران با بیان اینکه در آئین اختتامیه این سمینار – 18اسفندماه -نفرات برتر ارائه کننده مقاله های علمی و صنفی مورد تجلیل قرار می گیرند اظهار کرد: در این سمینار بیش از 400دانشجو ، صاحب نظران علوم دارویی ، مدیران عامل شرکت های دارویی و تعدادی نیز از دانشجویان علوم پزشکی به صورت آزاد حضور می یابند.
در این نشست خبری اعلام شد هم اکنون حدود 10هزار دانشجوی داروسازی در دانشگاههای کشور و سه هزار دانشجو در خارج از کشور در این رشته علمی مشغول به تحصیل هستند.
حدود 80درصد دانش آموختگان رشته داروسازی در داروخانه ها مشغول به کار می شوند ضمن آنکه حدود 12هزار داروخانه در سراسر کشور فعال می باشند.
تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها ، تعرفه مشاوره دارویی ، نبود مشارکت شرکت های بیمه در هدفمند کردن مصرف دارو که منجر به بروز بیماری های مزمن می شود و محدودیت های در راه اندازی داروخانه های جدید از چالش های پیش روی داروخانه ها اعلام شد.
دکتر هیبت الله کلانتری رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه جندی شاپور اهواز در این نشست خبری با بیان اینکه این دانشکده در زمره قدیمی ترین دانشکده های داروسازی کشور قرار دارد افزود: 700دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
وی ابراز امیدواری کرد در این سمنیار چالش ها ، دغدغه ها و برخی نگرانی ها در خصوص اشتغال به کار دانش آموختگان رشته داروسازی مطرح و راهکارهای مناسب برای برون رفت از آنان ارائه شود.
6065/6002



انتهای پیام /*