دفاع مقدس گنجینه ای برای برون رفت از چالش هاست



به گزارش ایرنا حسن مرادی روز چهارشنبه در حاشیه کنگره ملی معلم شهید حبیب شریفی راد و 305 شهید فرهنگی خوزستان دراهواز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:یکی از راه های استخراج الگوهای دفاع مقدس پرداختن به سیره، منش، سبک زندگی و الگوی رفتاری و روش شهدای برجسته هر قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس است.
وی گفت: نظام تعلیم و تربیت جزو مجموعه دستگاه هایی است که بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس کرده است.
وی به نقش فرهنگیان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:حدود 35 هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار نفر از معلمان کشور در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که این نشان دهنده جایگاه والای فرهنگیان در این دوران است.
مسئول بسیج فرهنگیان کشور، خوزستان را صحنه اصلی رویارویی مردم با دشمنان در 40 سال گذشته برشمرد و گفت: جایگاه بالا و اهمیت جغرافیایی این استان در منطقه، خوزستان را به یک استان استراتژیک تبدیل کرده بود که مردم این استان با ایثارگری و مجاهدت در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.
وی بیان کرد: بسیج فرهنگیان برنامه های مختلفی در خصوص شهدای فرهنگی که جایگاه و نقش برجسته ای در بحث تعلیم و تربیت و دفاع از خاک این میهن اسلامی داشتند، را در دستور کار دارد.
مسئول بسیج فرهنگیان کشور گفت: پرداختن به این شخصیت های بزرگ الگوهای برون رفت از چالش های موجود را برای ما نمایان کرده و سرمشقی برای زندگی فردی ما به شمار می رود.
شهید حبیب شریفی راد از معلمان سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان خوزستان، در سال 58به فرماندهی سپاه پاسداران سوسنگرد منصوب شد. وی یک روز پس از سقوط سوسنگرد، در مهر سال 59 در جاده سوسنگرد – اهواز قصد انتقال نیرو به سوسنگرد و انتقال مهمات و اسناد مهم به اهواز را داشت که در محاصره نیروهای بعثی قرار گرفت. ماشین این معلم شهید توسط دشمن به رگبار بسته شد و او و همسرش به شدت مجروح و در چنگ نیروهای بعثی افتادند.او با وجود زخم شدید و تحمل اذیت و آزار فراوان از سوی دشمن، لب به سخن باز نکرد. وی از آن تاریخ هیچ خبری از پیکر پاکش به‌دست نیامد و همچنان جاوید الاثر است. همسر شهید حبیب شریفی راد و دو نفر از همراهان شهید به مدت دو سال در اسارت دشمن بعثی قرار گرفتند.
7152/ 6037



انتهای پیام /*