مدیرعامل بیمه سلامت: حذف همپوشانی، نظام برنامه ریزی را اصلاح می کند



به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه همپوشانی نظام برنامه ریزی کشور را دچار مختل می کند، افزود: صرف اینکه فرد دو دفترچه دارد، دو بار مریض نمی شود، اما گاهی یک سری سوء استفاده هایی ممکن است مشاهده شود.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران اظهارکرد: حذف همپوشانی با صندوق نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و کمیته امداد اجرا خواهد شد که این کار در رابطه با تامین اجتماعی شروع شده است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی اطلاعات لازم را در اختیار بیمه سلامت نگذاشته است، ادامه داد: اما ما اطلاعات را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده ایم. ٣ میلیون و هفتصد هزار همپوشانی با تامین اجتماعی داریم که بیش از ٢میلیون نفر با بیمه روستاییان است.
موهبتی اضافه کرد: برخی دفترچه ها یکساله و برخی مانند بیمه روستاییان پنج ساله تمدید می شوند و یکی از راه های حذف همپوشانی زمان تمدید دفترچه هاست.
وی افزود: همه ساله هم پوشانی ها حذف، اما درعین حال دوباره اضافه می شوند؛ با اجرای این مصوبه مجلس قطعا همپوشانی ها حذف می شود تا همپوشانی جدید شکل نگیرد.

**٣ میلیون ایرانی در معرض ناباروری
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه وزارت بهداشت ٢١٦ میلیارد تومان برای بیماری های خاص هزینه می کند که در مصوبه اخیر مجلس چهار گروه دیگر اضافه شدند اما منبع مالی برای آن در نظر نگرفتند.
وی ادامه داد: ٣ میلیون مرد و زن در معرض ناباروری هستند که هزینه «آی یو اف» هر کدام ٢ میلیون تومان است.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، هزینه های سالانه بیمه سلامت اصفهان را ٧٤٠ میلیارد تومان برشمرد و گفت: بخشی از مطالبات ارائه دهندگان خدمات در اصفهان تا پایان سال پرداخت می شود.
موهبتی درباره ایجاد پروتکل های خرید راهبردی در سال آتی گفت: بخش عمده آن براساس گایدلاین های(راهنمای بالینی) وزارت بهداشت انجام می شود و تا پایان امسال ٥٠ رهنمود را وزارت بهداشت در این زمینه ابلاغ می کند.
اجتمام**٧٣٢٩**1021
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej



انتهای پیام /*