6 هزار خانوار نیازمند درانتظار حمایت کمیته امداد استان بوشهر



به گزارش ایرنا، احمد لطفی عصر چهارشنبه در نشست تعاملی با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با موضوع هم اندیشی در مورد استفاده از ظرفیت های تبلیغی برای کمک به فقیران افزود: با وجود همه کارها و تلاش‌ها کمیته امداد در رسیدگی به محرومان، اما دامنه و حوزه فقر گسترده شده است و برای ریشه کن کردن آن تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ضروری است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 28 هزار خانوار در استان بوشهر زیرپوشش حمایت کمیته امداد قرار دارند.
لطفی بیان کرد: بیش از 60 درصد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می ‌دهند که بیشتر آنها به دلیل خاصی از جمله طلاق یا فوت سرپرست زیرپوشش این نهاد هستند.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تلاش می شود هر سال 10 درصد از جمعیت مددجویان توانمند شده را خارج و نیازمندان دیگری جایگزین آنها شوند گفت: یافتن شغل مناسب، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، دریافت حقوق از تامین اجتماعی، ازدواج دختران مددجو و زنان سرپرست خانوار و مرگ و میر از جمله دلایل خارج کردن مددجویان از زیرپوشش کمیته امداد است.
لطفی بیان کرد: توان و منابع کمیته امداد به تنهایی پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان نیست و با توجه به آسیب‌های اجتماعی لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در حیطه مسئولیت اجتماعی خود کمیته امداد را یاری رسانند.
وی در مورد توانمند سازی اجتماعی خانوارهای زیرپوشش اظهارکرد: در این مورد کمیته امداد به دنبال این است که جامعه و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی وظایف خود را در حوزه فقر بشناسند و بدانند فقر چگونه تولید می‌شود و چگونه باید درمان شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی گفت: نیاز داریم سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و مسائل دینی، فرهنگی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت خوب مبلغان دینی، در مناسبت‌های مختلف سال، کمیته امداد را یاری رساند.
لطفی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و برگزاری جشن نیکوکاری برای تامین پوشاک و ارزاق شب عید نیازمندان، اظهار داشت: اگر هر دستگاه اجرایی از طریق زیر مجموعه های خود، در تامین بسته‌های حداقل 700 هزار ریالی پوشاک و یا کالای شب عید نیازمندان مشارکت کند، در شب عید هیچ نیازمندی را بدون سفره عید نخواهیم داشت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مسائل دینی، فرهنگی و ترویج و تبلیغ آموزه های اسلامی بویژه انفاق و توجه به مستمندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌ کند و در زمینه تبلیغ زکات، کمک به فقرا، اطعام ایتام و نیازمندان و دیگر مسائل فرهنگی و تبلیغی در کنار کمیته امداد است.
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به منابع عظیم نفتی و گازی در کشور ایران و استان بوشهر، افزود: ما کشور فقیری نیستیم و خداوند به اندازه همه مخلوقاتش روزی داده است ولی ریشه همه این اختلاف طبقات در سوء مدیریت و تدبیر نامناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است که باید مدیریت شود.
وی یاد آور شد: یکهزار و 200 هیات مذهبی در استان بوشهر وجود دارد که تلاش می‌ شود از این راه
ارزاق مورد نیاز شب عید خانوارهای نیازمند زیرپوشش کمیته امداد فراهم شود.
6047/6043**



انتهای پیام /*